Seidi Linnavuori-Nyman aloitti työnsä Kennelliiton kasvattajatoimikunnan esittelijänä 1. kesäkuuta. Hänen työtään on vastaanottaa ja valmistella toimikunnan käsittelyyn vietävät asiat sekä esitellä ne kokouksissa. Kasvattajatoimikunnan esittelijän työhön kuuluu myös kasvattajatapahtumien järjestely sekä asiakaspalvelu kasvatustoimintaan liittyvissä asioissa.

Seidi Linnavuori-Nymanin koulutus- ja työhistoria ovat palvelualalta liiketalouden puolelta. Lisäksi hän on toiminut yrittäjänä.

- Viimeisen vuosikymmenen aikana minut on lähinnä löytänyt ratsastuskentiltä, sillä hevoshulluus on periytyvää. Pikkuhiljaa omat koiranäyttelyviikonloput vaihtuivat koko perheen hevosharrastukseen ja esteratsastuskilpailuissa käytiin arvokilpailuita myöten. Nyt viimeinenkin hevonen on siirtynyt eläkkeelle ja palaan koiramaailmaan Kennelliiton kasvattajatoimikunnan esittelijän toimessa, kertoo Seidi.

- Toivon tuovani Kennelliittoon kasvattajataustaista kokemusosaamista ja olen iloinen voidessani uuden työtehtäväni myötä olla mukana edistämässä vastuullista koirankasvatusta, sanoo Seidi.

Seidi Linnavuori-Nyman

Seidin perheessä on tällä hetkellä lyhytkarvainen kaniinimäyräkoira, mutta Seidin varsinainen koiraharrastusrotu on irlanninvesispanieli, jota hän on kasvattanut kennelnimellä Catanka.

- Kasvattini ovat olleet varsin menestyneitä sekä näyttely- että koepuolella niin meillä kuin maailmalla ja rodun toistaiseksi ainoaa Vuolasvirta-palkintoa juhlittiin vuoden 2011 Messarissa. Toimin myös pitkään rotuyhdistyksen puheenjohtajana, kertoo Seidi.