Yhteisöpedagogi Laura Jousi aloittaa Kennelliiton nuorisokoordinaattorina 2.9.2019. Hän siirtyy Kennelliittoon Espoon nuorisopalveluista, jossa hän on työskennellyt vuodesta 2008 alkaen nuorisonohjaajana.

Lauralla on kokemusta myös kulttuurisen nuorisotyön johtavan nuorisonohjaajan pestistä Espoon kaupungilla. Kennelliiton palveluksessa hän toivoo voivansa yhdistää kaksi mielenkiinnon kohdetta.

- Nuorisokoordinaattorin työssä minua kiinnosti erityisesti koiraharrastuksen ja nuorisotoiminnan yhdistelmä. Koirat ovat minulle rakkaita, ja nuoret, nuorisotyö, ja erilaisen nuorisotoiminnan kehittäminen ovat lähellä sydäntäni, hän tiivistää.

Laura Jousi

Laura haluaa kehittää etenkin matalan kynnyksen toimintaa, niin että ihan jokaisella koirista ja koirien kanssa harrastamisesta kiinnostuneella nuorella olisi mahdollisuus päästä mukaan harrastuksen pariin.

Vanha sanonta nuorissa on tulevaisuus, pätee myös koiraharrastuksen kentällä, tietää Laura.

- Toivon, että tulevaisuudessa kenen tahansa nuoren olisi yhä helpompi lähteä mukaan toimintaan joko tavoitteellisemmin, tai ihan vain kevyemmältä pohjalta.

Laura harrastaa aktiivisesti ratsastusta. Aiemmin hän myös harrasti koiransa kanssa metsästyslajeja. Perheen pienellä maatilalla asustaa suomenhevonen, shetlanninponi, kaksi vuohta ja kaksi koiraa, jotka ovat aktiivisesti mukana kaikessa menossa.

Osastopäällikkö
Tom Kankkonen