Suomen Kennelliitto on ostanut Prettybit Projects Oy:n koko osakekannan. Ohjelmistoyrityksen osto antaa Kennelliitolle entistä paremmat mahdollisuudet palveluiden kehittämiseen.

Prettybit Projects Oy tulee jatkossakin toimimaan omalla erityisosaamisalueellaan ohjelmistojen ja järjestelmien toteuttajana Kennelliiton kokonaan omistamana tytäryhtiönä. Yhtiöllä on kolme työntekijää.

Yrityskaupan johdosta Kennelliitto pystyy entistä paremmin kehittämään ja suunnittelemaan koko konsernin tarpeita palvelevia järjestelmiä. Järjestelyn jälkeen Kennelliitto on sähköisten ydintoimintojen ja niiden kehityksen osalta omavarainen.

– Olen erityisen iloinen siitä, että kaupan myötä pystymme kehittämään toimintamme ytimenä olevaa jalostustietokantaa palvelemaan niin koirankasvattajia kuin muitakin jäseniä koirien terveyteen liittyvissä asioissa entistä tehokkaammin, sanoo Kennelliiton hallituksen puheenjohtaja Helena Suni.

Prettybit Projects Oy on jo ennestään toiminut Kennelliiton ydinpalveluiden taustalla. Yrityksen vahvaan ammattitaitoon ohjelmistosuunnittelun ja -toteutuksen osalta kuuluvat muun muassa Kennelliiton koirarekisteri, jalostustieto- ja tapahtumatietojärjestelmät, on-line tulostallennus sekä Omakoira-palvelut.

Yritysinvestoinnoin johdosta uusien palvelukanavien, kuten esimerkiksi mobiilipalveluiden kehittäminen, helpottuu merkittävästi.

– Olemme erittäin ylpeitä siitä, että Kennelliitolle kehittämämme järjestelmät ovat jo tänä päivänä maailman johtavia järjestelmiä alallaan. Kennelliiton omistuksessa toiminen mahdollistaa myös uudentyyppisen liiketoiminnan kehittämisen, kertoo Prettybit Projects Oy:n toimitusjohtaja Juha Tenhunen.

Osakekannan ostamisen johdosta Prettybit Projects Oy:stä tulee Kennelliiton kolmas tytäryhtiö Showlink Oy:n ja Kustannus Oy Koiramme -yhtiön rinnalle. Kustannus Oy Koiramme työllistää kolme henkilöä ja Showlink Oy 15 henkilöä. Kennelliiton toimistossa työskentelee 40 henkilöä. Konsernin kokonaistuotot ovat yli 12 miljoonaa euroa, josta Kennelliiton osuus on yli 10 miljoonaa euroa.

Suomen Kennelliitto on valtakunnallinen koira-alan asiantuntijajärjestö, joka perustettiin vuonna 1889. Kennelliiton tavoitteena on edistää puhdasrotuisten koirien kasvatusta ja monipuolista koiraharrastusta sekä parantaa koiranpitoa Suomessa. Kennelliitto jakaa asiantuntijatietoa, ja se toimii kattavasti suomalaisen ja kansainvälisen koiratoiminnan etujärjestönä.

Lisätietoja:
Suomen Kennelliitto ry