KoiraExpo2021 banneri

Agria KoiraExposta on muodostunut monille perinne, jossa pääsee tapaamaan koiraharrastustuttuja eri puolilta maata. Se on oiva paikka vaihtaa kuulumisia ja verkostoitua. Vuonna 2021 ensimmäistä kertaa etätapahtumana järjestettävä Agria KoiraExpo mahdollistaa tapahtumaan osallistumisen mistä tahansa, jopa kotisohvaltasi.

Tapahtumassa osallistujat pääsevät viikonlopun aikana seuraamaan liveluentoja. Lisäksi on katsottavissa luento-tallenteita, jotka ovat saatavilla tapahtuman jälkeen kahden viikon ajan. Tapahtuma-alustalla pääset myös tutustumaan luennoitsijoihin sekä yhteistyökumppaneihin.

Tapahtuman hinta on 30€/päivälippu ja 50€/viikonloppulippu. Maksu suoritetaan ilmoittautumisen yhteydessä. Tänä vuonna etätapahtumassa ei ole ryhmäilmoittautumismahdollisuutta, vaan jokainen ilmoittautuminen pitää tehdä erikseen. Osallistumislinkki toimitetaan ilmoittautuneille muutama päivä ennen tapahtumaa.

Agria KoiraExpo järjestetään 6.–7.2.2021 etätapahtumana. Ilmoittaudu mukaan tästä.

Aikataulu

Lauantai
9:30 Harri Lehkosen avauspuhe
9:45 Näin syntyy tehokas ja mieleenpainuva kampanja Salla Saarinen
10:45 10 minuutin tauko
10:55 Yhdistys sosiaalisessa mediassa - tehokkaasti ja taidolla Piritta Seppälä
12:00 Lounastauko
12:30 Yhdistyslaki yhdistyksen hallituksessa toimiville Kirsi Ola
13:30 10 minuutin tauko
13:40 Miten innostan, inspiroin ja vaikutan esiintyessäni? Elina Aalto
14:40 10 minuttin tauko
14:50 Agria eläinvakuutusyhtiö
16:20 Päivän liveluennot päättyvät

Sunnuntai
9:30 Päivän avauspuhe
9:45 Tietosuoja tutuksi – käytännön työkalut yhdistyksille Maarit Päivike
10:45 10 minuutin tauko
10:55 Miten järjestän innostavan etätilaisuuden? Emilia Osmala

12:00 Lounastauko
12:30 Koiran biomekaniikka; liikkuminen ja siihen liittyvät tekijät Heli Hyytiäinen
14:30 Päivän liveluennot päättyvät

Aikataulun muutokset mahdollisia

Luentotallenteet
Miten innostat mukaan uusia vapaaehtoisia ja saat pidettyä vanhat mukana? Salla Saarinen
Miten käytän eri verkkokoulutussovelluksia? Emilia Osmala
Ulkomuototuomarin koulutuspolku Elena Oikkonen
Päätöksenteko Kennelliitossa Eeva Anttinen
Sosiaalista mediaa koirien kanssa Piritta Seppälä

Liveluennot

Koiran biomekaniikka; liikkuminen ja siihen liittyvät tekijät
Fysioterapeutti (AMK), MSc, FT Heli Hyytiäinen

Heli Hyytiäinen

Heli Hyytiäisen liveluento käsittelee koiran biomekaniikkaa, liikkumista ja siihen liittyv tekijöitä. Luennolla esitellään koiran liikkumisen perusperiaatteita, sekä viimeisintä tutkimustietoa asiaan liittyen. Luennon aikana voi myös esittää aiheeseen liittyviä kysymyksiä.

Näin syntyy tehokas ja mieleenpainuva kampanja
Salla Saarinen, Radicalsoul

Salla Saarinen

Hyvä ja onnistunut kampanja innostaa ihmisiä toimimaan, näkyy laajalti (pienelläkin budjetilla) ja nostaa koko järjestön profiilia ja uskottavuutta. Miten tämä saadaan aikaan? Salla Saarisen luentotallenteella sukelletaan kampanjanluonnin maailmaan ja vastataan kysymykseen kuinka syntyy tehokas ja mieleenpainuva kampanja.

Miten järjestän innostavan etätilaisuuden?
Emilia Osmala, Osana Oy

Emilia Osmala

Etätilaisuudet ovat viime vuosina yleistyneet ja koronan myötä etätilaisuuksissa nähtiin räjähdysmäinen kasvu. Emilia Osmalan luennolla pureudutaan etätilaisuuksien ja niihin osallistumisen erityispiirteisiin; Kuinka luoda lämmin ilmapiiri verkon yli, kuinka osallistujia aktivoidaan etänä sekä kuinka suunnitella innostava ja saavutettava verkkotilaisuus.

Yhdistys sosiaalisessa mediassa - tehokkaasti ja taidolla
Piritta Seppälä, Viestintä-Piritta Oy

Piritta Seppälä

Luennolla käydään läpi sosiaalisen median käytön mahdollisuuksia ja tapoja osana yhdistyksen viestintää. Kouluttaja esittelee tämän hetken kanavakatsauksen ja muutamia järjestösome-trendejä. Luennon ytimenä on käydä tiiviisti läpi, miten erilaiset yhdistykset voivat hyödyntää sosiaalista mediaa suunnitelmallisesti, houkuttelevilla sisällöillä, yhdistykselle sopivilla kanavilla ja resurssiensa mukaisesti. Tarkoituksena on positiivisella otteella ja käytännön esimerkkien kautta rohkaista ja kannustaa viestimään tehokkaasti somessa, järjestön toiminnan tavoitteisiin pohjaten.

Yhdistyslaki yhdistyksen hallituksessa toimiville
Kirsi Ola

Luennolla kerrotaan yhdistyksen toiminnasta nimenomaan toimihenkilöiden näkökulmasta pohtien toimihenkilöiden velvoitteita ja vastuita sekä asemaan liittyviä oikeuksia. Mitä luottamustoimen hoitaminen tarkoittaa? Aihetta käsitellään esimerkkien ja tapausten kautta.

Miten innostan, inspiroin ja vaikutan esiintyessäni?
Elina Aalto, Capella Coaching Oy

Elina Aalto

Luennon tavoite on innostaa ja rohkaista osallistujaa esiintymään rohkeammin ja antaa työkaluja vaikuttavaan esiintymiseen kouluttautuessa, puhuessa yleisön edessä sekä kahdenkeskeisissä konsultointitilanteissa.

Elina Aallon luento inspiroi, herättää ajatuksia ja osallistaa kuulijansa tuntemaan, keskustelemaan ja kokeilemaan. Kouluttaminen on innostavaa ja hauskaa - siksi tämä puhe ilahduttaa, herättelee kuulijansa reagoimaan ja nostaa hymyn huulille.

Tietosuoja tutuksi – käytännön työkalut yhdistyksille
Maarit Päivike

Maarit Päivike

Miten pieni yhdistys, joka toimii talkootyöllä ja vapaaehtoisvoimin, voi hoitaa GDPR:n tietosuojaan liittyvät asiat siististi ja oikein? Mitä työkaluja yhdistykset voivat hyödyntää? Koira- ja harrastusyhdistyksillä on ollut haasteita GDPR:n kanssa varsinkin, kun yhdistyksillä ei ole saatavilla samoja työkaluja kuin yritysmaailmassa.

Lakimies Maarit Päivike selkeyttää yhdistysväelle mitä GDPR on, mitä se edellyttää meiltä ja mitä yhdistyksen tulee huomioida siihen liittyen.

Liveluennot katsottavissa vain suorina lähteyksinä tapahtumassa

Luentotallenteet

Miten innostat mukaan uusia vapaaehtoisia ja saat pidettyä vanhat mukana?
Salla Saarinen, Radicalsoul

Salla Saarinen

Ihmiset haluavat tehdä hyvää, ilmaista tukensa ja vaikuttaa tärkeäksi kokemiinsa asioihin. Kuitenkin tuntuu siltä, että ihmisiä on yhä vaikeampi saada mukaan järjestön toimintaan. Miksi näin? Luennolla käydään läpi, kuinka saat uusia vapaaehtoisia mukaan toimintaan ja kuinka ihmiset pidetään järjestötoiminnassa mukana.

Miten käytän eri videokokousohjelmia?
Emilia Osmala, Osana Oy

Emilia Osmala

Miten käytän eri videokokousohjelmia on käytännöllinen videosarja, jonka avulla opit järjestämään kokouksen Teamsissa, Zoomissa, Google Meetissa ja Jitsissä. Videokoousohjelmien lisäksi saat opastuksen, miten voit hyödyntää Google Docsia, Padletia ja Mentimeteria osana verkkotilaisuutta. Koko paketti on koottu kymmeneen videoon, jotka opastavat sinut ohjelmien käyttöön.

Videoissa on myös monta käytännöllistä vinkkiä sujuvan verkkotilaisuuden järjestämiseen, jolloin tilaisuuksien järjestäminen onnistuu myös aloittelijalta.

Ulkomuototuomarin koulutuspolku
Ulkomuototuomari Elena Oikkonen, ulkomuototuomaritoimikunnan jäsen

Elena Oikkonen

KTT Elena Oikkonen on lappeenrantalainen ulkomuototuomari, joka alustuksessaan perehdyttää kuulijat Suomen kennelliiton ulkomuototuomarikoulutuksen eri vaiheisiin. Elena on toiminut ulkomuototuomarina vuodesta 2002 ja hän on arvostellut reilussa 20 maassa rotuja FCI-roturyhmistä 1, 2, 3, 6 ja 8.

Päätöksenteko Kennelliitossa
Kennelliiton valtuuston puheenjohtaja Eeva Anttinen

Eeva Anttinen studio
Eeva Anttinen

Kennelliiton valtuuston puheenjohtaja Eeva Anttinen kertoo luentotallenteella Kennelliiton rakenteesta, kuinka päätöksentekoprosessi etenee ja vaikutusmahdollisuuksia Kennelliitossa.

Sosiaalista mediaa koirien kanssa
Piritta Seppälä, Viestintä-Piritta Oy

Piritta Seppälä

Moni koira-alan toimija on aktiivinen sosiaalisessa mediassa. Luennolla opastetaan osallistujia positiivisen vuorovaikutuksen rakentamiseen sosiaalisessa mediassa ja erityisesti Facebookissa. Tiiviin luentotallenteen tavoitteena on lisätä osallistujien ymmärrystä sosiaalisen median tarjoamista mahdollisuuksista, kannustaa sosiaalisen median käyttöön niin organisaatio- kuin henkilötasolla, käydä läpi julkaisemisen hyvät rajat sekä tarjota vinkkejä monipuolisiin sisältöihin somessa. Luento tarjoaa osallistujille tietoa, esimerkkejä sekä toiminnallisia vinkkejä omassa roolissa tehtävään sosiaalisen median viestintään jokaisen omista lähtökohdista katsottuna.

Luentotallenteet ovat katsottavissa kahden viikon ajan