Regler och instruktioner

Alla teman
  • Alla teman
  • Prov och tävlingar för alla raser
  • Kompis- och läshundsverksamhet
  • Att skaffa hund
  • Hundavel
  • Hunduppfödning
  • Hundutställningar
  • Hundens hälsa
  • Jaktprov
  • Rasspecifika prov och tävlingar
  • Ungdomsverksamhet
  • Kommittéer samt personer i förtroendeuppdrag
  • Instruktioner för Omakoira-tjänsten
  • Andra regler och direktiv/blanketter
Alla målgrupper
  • Alla målgrupper
  • För hundköpare
  • För hundägare
  • För medlemsföreningar
  • För uppfödare
  • För veterinärer
Sökfunktionen har uppdaterats, läs mer om ändringarna
Filtrera

Instruktioner för Omakoira-tjänsten

Eläinlääkäriohje sydänlausunnon tallentamiseen Omakoira-palvelussa
Eläinlääkäri tai klinikan hoitaja voi tallentaa sydäntutkimuslausunnon koiran tietoihin Omakoira-palvelun kautta. Sydänlausunnon voi tehdä eläinlääkäri, jolla on auskultaatio- tai ultraäänieläinlääkärin pätevyys. Auskultaatioeläinlääkäri voi tehdä vain auskultaatiotutkimuksen. Lisätietoja saa osoitteesta omakoira@kennelliitto.fi. Ohje on päivitetty 3.1.2022 .
Registrering av hjärtutlåtanden i Omakoira-tjänsten
Koetulosten tallentaminen sähköisesti Omakoira-palvelussa
Ohjeessa kerrotaan, miten koetulokset voidaan tallentaa reaaliaikaisesti Omakoira-palvelun kautta. Sähköisesti tallennetuista kokeista ei tarvitse enää toimittaa koeasiakirjoja koepöytäkirjan tarkastajalle. Kokeet, joiden tulokset voidaan tallentaa Omakoira-palvelun kautta ovat: KAER, KVK, LUT, MEJÄ, MÄAJ (paitsi kokokauden koe), NKM, NOME-A, NOME-B, NOU, NOWT, PAIM, PAIM-BC&AK, PAIM-E, PAIM-T, REK, REKÄ, SPA, SPME, SPME-vesit, SPME-V, VEPE, VERI, WACH ja WACH-M.
Uppdaterad
Anvisningar för digital registrering av provresultat
Downloadable file
Sähköisen ennakkolähetteen tilaaminen ja maksaminen terveystutkimuksiin Omakoira-palvelun kautta
Sähköinen ennakkolähete vaaditaan aina Kennelliiton virallisiin terveystutkimuksiin, jotta viralliset terveystutkimustulokset saadaan tallenntettua Kennelliiton jalostustietojärjestelmään.
Sähköinen ennakkolähete tilataan Omakoira-palvelun kautta.
Ohje on päivitetty 4.1.2022.
Uppdaterad
Beställning och betalning av digital förhandsremiss till hälsoundersökningar via Omakoira-tjänsten
Downloadable file
Maksaminen, maksujen tarkastelu ja kuittien tulostaminen Omakoira-palvelussa
Ohjeessa neuvotaan, kuinka maksat Omakoira-palvelussa Kennelliiton avoimia maksuja, tarkastelet maksettuja maksuja tai tulostat kuitteja jo maksetuista laskuista.
Ohje on päivitetty 27.12.2021.
Uppdaterad
Betalning, granskning av betalningar och utskrivning av kvitton i Omakoira-tjänsten
Uroksen omistajan hyväksyntä pentueelle Omakoira-palvelussa
Pentujen rekisteröinti aloitetaan tekemällä pentueilmoitus. Sen voi tehdä joko lomakkeella tai Omakoira-palvelussa. Jos kasvattaja on tehnyt pentueilmoitusken Omakoira-palvelussa, uroksen omistajalle lähtee automaattisesti sähköposti, jossa hän voi käydä hyväksymässä pentueen. Uroksen omistajan tulee olla Kennelliiton jäsen, jotta hän pääsee hyväksymään pentueen Omakoira-palvelun kautta.
Ohje on tehty 26.3.2020.
Uppdaterad
Hanhundägarens godkännande till en valpkull i Omakoira-tjänsten
Downloadable file
Kurssin osallistujatietojen hallinnointi Omakoira-palvelussa, Aluekouluttajan ohje
Ohje sisältää aluekouluttajille suunnattuja ohjeita siitä, miten kurssin osallistujatietoja hallinnoidaan Omakoira-palvelussa. Ohjeessa kerrotaan muun muassa, miten osallistujia lisätään kursseille ja miten osallistujien suoritusmerkintöjä tallennetaan järjestelmään.
Uppdaterad 11.2.2020
Ohjeessa kerrotaan, miten aluekouluttajat voivat lisätä opiskelijoita Omakoira-palvelun kautta kursseille ja miten kurssilaisten suoritusmerkintöjä tallennetaan järjestelmään.
Sparning av vaccinationsuppgifter i Omakoira-tjänsten
I instruktionen redogörs för hur veterinären sparar hundens vaccinationsuppgifter via Omakoira-tjänsten till Kennelklubbens system. Mera information fås på omakoira@kennelliitto.fi. Instruktionen gäller från 1.6.2023.
Uppdaterad 30.5.2023
Rokotustietojen tallentaminen Omakoira-palvelussa
Ohjeessa neuvotaan, miten eläinlääkäri tallentaa Omakoira-palvelussa koiran rokotustiedot Kennelliiton järjestelmään. Lisätietoja saa osoitteesta omakoira@kennelliitto.fi. Ohje on voimassa 1.6.2023 alkaen.
Sparning av vaccinationsuppgifter i Omakoira-tjänsten
Downloadable file
Sparning av veterinärintyg i Omakoira-tjänsten för veterinärer
Instruktionen förklarar hur veterinärer gör ett elektroniskt veterinärintyg.
Uppdaterad 14.8.2020
Omakoira-ohje eläinlääkäreille eläinlääkärintodistuksen tallentamisesta
Ohjeessa kerrotaan, miten eläinlääkärit tekevät sähköisen eläinlääkärintodistuksen. Ohjetta päivitetty 3.1.2022.
Sparning av veterinärintyg i Omakoira-tjänsten
Instruktionen förklarar hur veterinärer gör ett elektroniskt veterinärintyg.
Downloadable file
Omien yhteystietojen ja tietosuoja-asetusten päivittäminen Omakoira-palvelussa
Ohjeessa kerrotaan, miten omia yhteystietoja kuten sähköpostiosoitteita päivitetään Omakoira-palvelussa. Ohjeessa kuvataan myös, miten voit antaa luvan yhteystietojesi luovuttamiseen mm. Kennelliiton suoramarkkinointiin tai rotujärjestölle. Tietosuoja-asetuksia päivittämällä voit antaa myös luvan siihen, että nimesi ja kotiosoitteesi näkyy Kennelliiton jalostusjärjestelmässä.
Ohje on tehty 27.102019
Uppdaterad
Uppdatering av egna kontaktuppgifter och dataskyddsinställningar i Omakoira-tjänsten
Koiran jalostusoikeuden luovutus Omakoira-palvelussa
Jalostusoikeuden luovutuksessa omistamasi koiran jalostusoikeus luovutetaan määrätylle kasvattajalle. Jalostusoikeuden luovutus koskee yhtä pentuetta ja se tulisi tehdä ennen astutusta. Jalostusoikeuden luovutuksen voi tehdä Omakoira-palvelussa.
Uppdaterad
Överlåtelse av hundens avelsrätt i Omakoira-tjänsten
« ... 1 2 ... »