Kennelklubbens webbtjänster

Kennelklubbens webbtjänster gör vardagen lättare för hundägaren i många situationer. Omakoira är en personlig tjänst för Kennelklubbens medlemmar. Där kan du ändra och uppdatera dina egna och dina hundars uppgifter samt beställa Kennelklubbens tjänster. Du kan också ladda ner Omakoira som en mobilapplikation. I vår digitala lärmiljö Digitassu kan du avlägga kurser också på webben. Läs mera om alla Koiranet-webbtjänster.

Tidskriften Koiramme – Våra hundar

Koiramme – Våra hundar är en av världens största hundtidskrifter och en av Finlands mest lästa hobbytidskrifter. Tidskriften Koiramme – Våra hundar, som skickas hem till medlemmar tio gånger om året, är en finskspråkig tidskrift med artiklar om bland annat olika hundraser samt hundens mentalitet, hälsa och hundsporter. Av hundvännens favorittidskrift kan du också prenumerera på en upplaga som behandlar jakthundar- och prov, MetsästysKoiramme. Läs mera om Koiramme – Våra hundar.

Högklassig utbildning och givande funktionärsuppdrag

Med stöd av den bästa expertisen och know-how arrangerar Kennelklubben och kenneldistrikten grund- och fortsatt utbildning för uppfödare och hundvänner. Kurser finns såväl för hundägare i behov av expertkunskap om hundar, för föreningar som för dem som vill bli behöriga funktionärer i sin hobby.

Hundsport för oss samman

Hunden är människans bästa vän. Tillsammans med hunden känns det naturligt att stifta bekantskap med andra två- och fyrbenta och att ta det första steget mot en ny bekantskap känns inte så svårt. Kennelklubben har ca 146 000 medlemmar. Till Kennelklubben hör över hundra specialklubbar och rasföreningar samt hundratals rasklubbar, hundklubbar och jaktföreningar. Totalt har Kennelklubben mer än 2 000 medlemsföreningar. Att hitta en ny hobby för dig och din hund inom ramen av vår verksamhet är enkelt.

Rabatter

Den som är medlem i Kennelklubben får rabatt på valpkullsregistreringar som gjorts via Omakoira och dessutom rabatt på remisser till hälsoundersökningar.

Scandic Oy erbjuder inkvartering till specialpris för Finska Kennelklubbens medlemmar som deltar i utställningar. Rabatten får du genom att använda bokningskoden kenneletu när du bokar hotell via Scandics webbokning. Koden fungerar när du bokar rum på före detta Restels hoteller.

Kennelklubbens medlemmar får också en rabatt på 10 % på djurförsäkringar hos Agria Eläinvakuutus. Kennelklubbens uppfödarmedlemmar får gratis Agria Valpförsäkring då de gör valpkullsanmälan via Omakoira-tjänsten. Försäkringen gäller från 5 veckors ålder fram till tidpunkten för valpens leverans, dock högst upp till 12 veckors ålder. Försäkringen träder i kraft då uppfödaren i samband med valpkullsanmälan på Omakoira-tjänsten ger tillstånd för Agria att ta kontakt.

Kennelklubbens rådgivning

På Kennelklubbens rådgivning får du mångsidig information exempelvis om att skaffa hund, hundskötsel och hobbymöjligheter. Rådgivningen står till din tjänst på numret (09) 88730 333, vardagar kl. 11–17. Du hittar en hel del fakta om hundar också på Kennelklubbens webbplats.

Bli medlem!