Lägret rymmer 60 ungdomar. På lägret lär man sig mera om olika hundsporter. Deltagarna behöver inte någon tidigare erfarenhet av aktiviteterna.

En deltagare får ha med sig en hund. Det kan vara lägerdeltagarens egen eller en bekant hund. Hundens ras eller avsaknad av ras spelar ingen roll. Hunden ska vid lägret vara 1–9 år gammal, frisk och vaccinerad enligt Kennelklubbens vaccinationsbestämmelser. Hundens vaccinationsintyg medtas till lägret. Löpande tikar får inte tas med till lägret.

Varje deltagare tar självständigt hand om sin hund, hunden måste därför kunna hanteras av deltagaren såväl under träningarna som i övrigt. Till lägret ska medtas en metallbur för hunden eller för små hundar en transportbox i plast.

Lägrets pris är 240 euro, i priset ingår lägrets program inklusive träningar, helpension och försäkring. Dessutom erbjuder vår sponsor Pedigree foder för lägerdeltagarnas hundar.

Den som deltar i lägret ska vara medlem i Finska Kennelklubben, föräldrarnas medlemskap räcker inte.

Avbokningsvillkor:

Vid avbokningsfall återbetalas inte anmälningsavgiften utan läkar- eller veterinärintyg.

Anmälningstiden för sommarlägret 2019 har gått ut.

För närmare information:

Laura Lehdistö, laura.lehdisto@kennellitito.fi, tfn 09-8873 0248