Kennelklubbens medlemsavgift betalas en gång per år enligt anslutningsdatum. Medlemsavgiftens storlek bestäms bl.a. av vilken version av Koiramme du har prenumererat på. Prislistan finns här.

Om du inte vill ha hem fakturan för medlemsavgiften på papper, kan du betala din medlemsavgift på Omakoira-tjänsten eller med en e-faktura. Digitala betalningsmetoder är behändigare, mera bekymmersfria och mera ekologiska i jämförelse med traditionella pappersfakturor.

Slipp inknappningen av betalningsuppgifter – betala via Omakoira-tjänsten

Kennelklubbens medlemmar har tillgång till både Omakoira-tjänsten, som fungerar i webbläsaren, och Omakoira-appen, som fungerar i mobilen. Påminnelser om obetalda medlemsavgifter skickas till mobilappens användare med popup-notiser. Genom att klicka på notisen styrs du till betalningen i Omakoira-tjänsten.

Du kan också beställa en betalningspåminnelse om nya medlemsavgifter till din e-post. Påminnelsen beställs genom att klicka på Mina uppgifter, Personuppgifter och genom att kryssa för punkten Jag vill ha ett e-postmeddelande om nya avgifter. Fakturan kan betalas via Omakoira-tjänsten.

Betalning av fakturan går enkelt via Omakoira-tjänsten eftersom du inte behöver knäppa in betalningsuppgifterna för hand och uppgifterna är automatiskt riktiga.  Du hittar anvisningar för betalning av medlemsavgiften via Omakoira-tjänsten här.

Med e-faktura undviker du att fakturan glöms bort och medlemskapet avbryts

Du kan välja att Finska Kennelklubben skickar digitala e-fakturor direkt till din nätbank. Betalning med e-faktura är behändigt eftersom alla uppgifter finns färdigt på fakturan. Du behöver inte heller fundera på om du kommer ihåg att betala fakturan i tid eller inte, varvid du undviker betalningspåminnelser och att medlemskapet avbryts.

Du kan beställa e-fakturan i din egen nätbank. Medlemsavgiftens referensnummer används som identifieringsuppgift i e-fakturan.

Så här beställer du medlemsavgiften på e-faktura till din nätbank:

1. Logga in till din nätbank och börja med att beställa en ny e-faktura.
  2. Sök faktureraren med namnet på betalningens mottagare: Suomen Kennelliitto ry
  3. Välj fakturan Medlemsavgift.
  4. Ange referensnumret för medlemsavgiftsfakturan som identifierande uppgift. Referensnumret hittar du i pappersfakturan eller i Omakoira-tjänsten i medlemsavgiftens uppgifter. Referensnumret från föregående medlemsavgift kan också användas.
  5. Godkänn beställningen av e-fakturan. Beställning visas i din nätbank på listan över beställda e-fakturor.

Så här hittar du ditt referensnummer på Omakoira

Anvisningar för registrering till Omakoira-tjänsten finns här:

När du har loggat in på Omakoira-tjänsten, klicka på Betalningar i övre menyn och Medlemsavgifter i menyn till vänster. Du hittar ditt referensnummer under rubriken Betalningsinformation.