Det erbjuds grund- och fortsatt utbildning av många slag för uppfödare och personer som verkar inom olika hundsporter, samt fördjupande utbildning för funktionärer i kenneldistrikt.

Kursutbudet byggs som bäst även i Kennelklubbens digitala lärmiljö Digitassu.

Utbildningar

Årligen arrangeras utbildningshelgen Agria KoiraExpo, som är öppen för alla medlemmar. Programmet utgörs av en omfattande översikt på hundvärlden. I programmet har hänsyn tagits till såväl funktionärer i kenneldistrikt och hundsportföreningar som vanliga hundintressenter.

Kurser

Kenneldistrikt arrangerar varje år flera kurser för olika målgrupper. Ansvariga för kursernas genomförande är distriktsutbildare, som är erfarna hundmänniskor. Du hittar distriktsutbildarnas kontaktuppgifter här.

I kenneldistrikt arrangeras bland annat följande kurser:

• Grund- och fortsättningskurs för uppfödare
  • Grundkurs för provfunktionärer
  • Grundkurs för överdomare
  • Grundkurs för id-märkare
  • Kursen Hunduppfödning idag

Information om kommande kurser hittar du i Kennelklubbens eventkalender och i tidskriften Koiramme – Våra hundar. Kontakta ditt distrikt för att få information om övriga kurser som arrangeras i distriktet.

I listan nedan hittar du utbildningar för funktionärer och medlemmar som arrangeras av Kennelklubbens kansli.

Bekanta dig även med kurser i kompis- och läshundsverksamheten samt evenemang inom ungdomsverksamheten under länkarna nedan:

Utbildningar för funktionärer och medlemmar

14.11.2020
Alueellisten toimijoiden neuvottelupäivät
TAPAHTUMA PERUTTU

Tapahtuma pyritään toteuttamaan verkossa 14.11.2020

Tapahtumaan kutsutaan mukaan seuraavat kennelliiton luottamushenkilöt:

• Aluekouluttajat
  • Kennelneuvojat
  • Antidopingvalvojat
  • Nuorisokoordinaattorit
  • Kaverikoiravastaavat
  • Lukukoirayhteyshenkilöt
  • Näyttelyohjaajat
  • Delegaatit

Lisätiedot ja kutsu tapahtumaan lähetetään kohderyhmälle sähköisesti.

26.11.2020
Kasvattajawebinaarit: Näkövammaisten Liitto ry:n Opaskoirakoulun toiminta, Vesa Väkeväinen
PERUTTU

PERUTTU 26.11. klo 18: Näkövammaisten Liitto ry:n Opaskoirakoulun toiminta, Vesa Väkeväinen

Luennoitsija on estynyt pitämään luentoa. Valitettavasti joudumme perumaan webinaarin.  Pahoittelemme tilannetta. Pyrimme järjestämään tämän webinaarin ensi vuonna.

Luennolla kerrotaan Opaskoirakoulun kokonaisvaltaisesta toiminnasta, joka pitää sisällään muun muassa opaskoirien jalostamisen, kasvatuksen, kouluttamisen ja hoitokotien valinnan sekä näkövammaistyön.

Luennoitsijasta:
Vesa Väkeväinen on Opaskoirakoulun toiminnan pitkäaikainen asiantuntija. Hän on työskennellyt Opaskoirakoululla 36 vuotta, josta 16 vuotta kouluttajana ja sen jälkeen 19 vuotta kennelvastaavana. Hän on toiminut Opaskoirakoulun johtajana tammikuusta 2020 alkaen.

30.11.2020
Kasvattajawebinaarit: "Aseptinen omatunto" eli miten ehkäistä infektioiden syntyä, ELT Thomas Grönthal

30.11. klo 18: "Aseptinen omatunto" eli miten ehkäistä infektioiden syntyä, ELT Thomas Grönthal

Mitkä tarttuvat taudit uhkaavat koiraani näyttelyissä, entä astutusreissussa tai ihan kotioloissa? Luennolla käsitellään koiran yleisimpiä tartuntatauteja, niiden leviämistä, sekä leviämisen ehkäisemistä erityisesti koirankasvattajan näkökulmasta.

Luennoitsijasta:
Thomas Grönthal toimii kliinisenä opettajana ja Keskuslaboratorion johtajana Helsingin yliopiston Eläinlääketieteellisessä tiedekunnassa. Hän työskentelee kliinisen diagnostiikan, antibioottiresistenssin tutkimuksen ja tautivastustuksen parissa. Hän väitteli metisilliini-antibiootille vastustuskykyisen Staphylococcus pseudintermedius -bakteerin epidemiologiasta Suomessa vuonna 2017, ja valmistui samana vuonna tarttuvien eläintautien erikoiseläinlääkäriksi. Hän on lisäksi Ruokaviraston pysyvän mikrobilääketyöryhmän jäsen.

Ilmoittautuminen 26.11. mennessä täällä.