På grund av strejken förväntas att utdelningen av Koiramme – Våra hundar, som utkommer 14.11, samt brev och paket som skickas från Kennelklubbens kansli försenas avsevärt eller att andra störningar i utdelningen förekommer. På grund av förseningar i utdelningen av pappersfakturor sker ingen indrivning av fakturor under strejken. Om du behöver ett veterinärintyg snabbt till exempel för utställningar, kan du be om att få en kopia genom att kontakta oss per e-post till adressen terveystulokset@kennelliitto.fi.

Finska Kennelklubbens dotterbolag Showlink Oy kommer att skriva ut dokument, så som registreringsbevis och intyg, som vanligt. Dessa postas emellertid först när strejken har slutat. Om man önskar kan dessa dokument hämtas från Showlinks kontorer, inom ramen för deras öppettider. Registreringsbevis för valpar kan avhämtas från kontoret i Esbo. Förhandsbetalda registreringsbevis för valpar, registreringsbevis för importhundar, championatintyg, FIX-identitetsbevis och andra korrigeringar av registreringsbevis kan avhämtas från kontoret i Leppävirta. Avhämtning kan även göras med fullmakt.

All post som gäller utställningar skickas automatiskt också per e-post av Showlink, även om utställaren hade bett om att få nummerlappar och tidtabeller per post.

För försändelser som gäller Koiramessut (t.ex. passertillstånd) används, beroende på situation, andra leveranssätt enligt separat överenskommelse med berörda personer.

För mera information och kontaktuppgifter:

Kennelklubbens kansli
växel: (09) 887 300

Kontaktuppgifter till våra tjänster hittar du här.
Kontaktuppgifter till Kennelklubbens personal hittar du här.
Kontaktuppgifter till Koirammes redaktion hittar du här.

Showlink Oy

Kontoret i Esbo
Slantgatan 2, 02770 Esbo
öppet: mån–fre kl. 9–17