Kennelklubben fakturerar medlemsavgifter av alla sina medlemsföreningar direkt av föreningarna från och med år 2023. För att medlemsavgiftsfakturorna ska hitta rätt uppmanar vi medlemsföreningar att kontrollera giltigheten av föreningens kontaktuppgifter i Omakoira-tjänsten.

En förening som arrangerar prov, tävlingar, tester eller hundutställningar underställda Finska Kennelklubben måste vara medlem i Kennelklubben. Medlemskapet fortsätter utan avbrott när medlemsavgiften betalas årligen.

Kennelklubbens fullmäktige har beslutat att de medlemsföreningar som är medlemmar i kenneldistrikt (rasföreningar, rasklubbar och hundsportföreningar) betalar inte längre Kennelklubbens medlemsavgifter till kenneldistriktet utan direkt till Kennelklubben.

För att Kennelklubben ska kunna styra medlemsfakturorna direkt till sina medlemsföreningar, uppmanar vi att kontrollera giltigheten av föreningens kontaktuppgifter i Omakoira-tjänsten före utgången av januari 2023. Alternativt kan kontaktuppgifterna uppdateras genom att fylla i blanketten för verksamhetsanmälan  som finns på Kennelklubbens webbplats. Den ifyllda och undertecknade blanketten skickas antingen i pdf-format eller som fotobilaga (jpg eller png) per e-post till adressen yhdistykset@kennelliitto.fi.

Förfallodagen för Kennelklubbens medlemsavgift beror på datumet då föreningen har anslutit sig till Kennelklubben. Denna uppgift kan granskas i Omakoira-tjänsten.

Kennelklubbens medlemsavgift kan inte betalas i Omakoira-tjänsten utan den betalas på faktura. Medlemsavgiften för medlemsföreningar är 40 euro år 2023.

För mera information:

yhdistykset@kennelliitto.fi