Såhär beställer du remiss

Elektronisk förhandsremiss kan beställas till DNA-undersökningar, hörselundersökningar (BAER), gångtester samt för höft- och armbågsledsutlåtanden, patellautlåtanden, ryggutlåtanden, hjärtutlåtanden,syringomyeliutlåtanden, ögonlysning, inkongruens i armbågsleden (INC) och osteokondros i bogleden (OC) . Du kan även beställa remiss till avelsgranskning eller för att anmäla att hundens luftvägar har opererats (BOAS). Elektronisk förhandsremiss är obligatoriskt fr.o.m. den 3.1.2022. Veterinären/Kennelklubben kan dokumentera utlåtandet först efter, att remissen är gjord.Remissen är giltigt i 6 månader.

Du behöver användarkoder till Omakoira-tjänsten för att kunna beställa en förhandsremiss. Har du redan ett konto kan du logga in i tjänsten direkt. Om du inte ännu har ett konto, klicka på ”Skapa ett konto och betala remissen”. Om du inte är medlem i Kennelklubben, får du tillgång till en begränsad vy av Omakoira-tjänsten. Du behöver dina personliga bankkoder eller mobil ID för att skapa ett konto.

Jag har redan ett Omakoira-konto

Har du glömt ditt lösenord?