Den 8–10 augusti 2025 ordnar Finska Kennelklubben den internationella kennelunionen FCI:s World Dog Show i Helsingfors. Världsutställningens webbplats har publicerats idag.

I världsutställningen som ordnas i Mässcentret i Helsingfors väntas delta tusentals hundar, utställare och besökare från hela världen. Förutom World Dog Show 2025-utställningen ordnas flera specialutställningar för olika raser i Helsingfors Mässcentrum torsdagen den 7 augusti 2025.

Världsutställningens webbplats finns på adressen www.wds2025.fi. Till en början publiceras allmän information om utställningen, utställningsplatsen Helsingfors Mässcentrum samt Helsingfors. Augusti är en bra turismmånad i Finland och man hoppas att utställningen lockar besökare till Helsingfors, men även till andra delar av Finland under den vackraste sommartiden.

Världsutställningens domaruppgifter publiceras i december 2023 i samband med Koiramessut. Anmälan till världsutställningen öppnas senare.

PrimaDog är huvudsamarbetspartnern för World Dog Show 2025-utställningen

Kennelklubbens samarbetspartner i World Dog Show 2025-utställningen är finländska Prima Pet Premium Oy:s PrimaDog-varumärke. Prima Pet Premium Oy är en tillverkare, importör och partihandel för husdjursfoder från Tammerfors.

– Vi är glada över att kunna samarbeta med en inhemsk samarbetspartner. Jag tror att det också uppskattas av utställarna och den stora publiken på World Dog Show 2025-utställningen, berättar Kimmo Mustonen, vice ordförande för Kennelklubbens styrelse och ordförande för utställnings- och exteriördomarkommittén.

– PrimaDog är entusiastiska över att medverka i World Dog Show 2025-utställningen och önskar alla hundvänner varmt välkomna, gläder sig Tanja Yrjölä, marknadsföringsdirektör vid Prima Pet Premium Oy.

Specialutställningar torsdagen den 7 augusti 2025 kan ännu anhållas om

Flera rasorganisationer har redan uttryckt sitt intresse för att ordna en specialutställning i samband med World Dog Show 2025-utställningen. Specialutställningar kan anhållas av Kennelklubben senast 23 juni 2023. Information om att anhålla om utställningar hittar du här.

Under världsutställningen bedömer man FCI:s rasgrupper under tre olika dagar.

• Fredagen den 8 augusti bedöms FCI:s grupper 3, 9 och 10.
  • Lördagen den 9 augusti bedöms FCI:s grupper 2, 5 och 6.
  • Söndagen den 10 augusti bedöms FCI:s grupper 1, 4, 7 och 8.

Följ nyheter om utställningen även via nyhetsbrevet och Facebook-sidan

Om du är intresserad av World Dog Show 2025-utställningen lönar det sig att beställa nyhetsbrevet på världsutställningens webbplats. Världsutställningen har även en egen Facebook-sida på adressen www.facebook.com/WDS2025Helsinki.

Förfrågningar gällande anmälningar till världsutställningen
Showlink Oy, vardagar kl. 11–17
tfn 09 8873 0320