Evidensia Eläinlääkäripalvelut och Finska Kennelklubben har ingått ett samarbetsavtal om veterinärtjänster på Koiramessut 2017.

Med avtalat svarar Evidensia för veterinärtjänster på mässan och hundutställningen i december. Evidensia har också en egen monter på Koiramessut.

- Vi är glada då vi får fortsättning på det goda samarbetet, säger Kennelklubbens verksamhetsledare Markku Mähönen. Koiramessut är ett stort evenemang där det är viktigt att ta hand om djurens välfärd på bästa möjliga sätt. Samarbetet med Evidensia har fungerat utmärkt på evenemanget.

- För oss är det en hederssak att Finska Kennelklubben har valt Evidensia som sin partner och utställningens officiella veterinär redan fjärde året i rad. Vi vill erbjuda bästa möjliga vård för hundar på utställningen i december – så som vi dagligen gör på våra Evidensia-veterinärstationer runtom i Finland. Hjärtligt välkommen till vår mässmonter för att träffa våra experter!, önskar Kaisa Barkman, marknads- och kommunikationschef på Evidensia Eläinlääkäripalvelut.

Finska Kennelklubben
Markku Mähönen, verksamhetsledare