The Finnish Kennel Club offers a wide range of basic and further training for breeders and people working with different dog sports, as well as in-depth training for employees of kennel districts.

Finnish Kennel Club is also working on providing courses on their online learning environment Digitassu.

Trainings

The Finnish Kennel Club organises various trainings for its voluntary regional operators and members. Events and trainings are also organised in cooperation with our partners, Agria Animal Insurance and Royal Canin Finland.

Courses

The kennel districts organize several courses for different target groups every year. The courses are organized by regional trainers in kennel districts, who are experienced dog enthusiasts. Contact information for regional trainers.

Courses organized in the kennel districts include:

• Basic and advanced breeder courses
  • Basic Steward course
  • Basic Head Judge course
  • Basic Identification Marker course
  • Dog training today course

Information about the upcoming courses can be found in the Finnish Kennel Club's event calendar and in the Koiramme magazine. You can check other courses organized by the kennel districts from your own kennel district.

Kennelliiton tapahtumat ja koulutukset
3.2.2024
Järjestöpäivä
Vantaa

Järjestöpäivä järjestetään 3. helmikuuta Vantaalla lentokentän kupeessa. Järjestöpäivään voi osallistua lähitilaisuuden lisäksi myös etänä.

Järjestöpäivä on suunnattu Kennelliiton jäsenyhdistysten toimijoille. Tarjolla on tietoa yhdistystoiminnan tueksi sekä ajankohtaista tietoa mm. Ruokaviraston eläinkilpailuiden ja -näyttelyiden järjestämisohjeesta, Kennelliiton tuoreimpia kuulumisia sekä käytännön kokemuksia rotuyhdistysten toiminnasta. Liveluentojen lisäksi kaikkien ilmoittautuneiden käytössä olevalle virtuaalitapahtuma-alustalle on koottu materiaalia, johon voi tutustua ennen tapahtumaa sekä sen jälkeen.

Tapahtumapaikka on tuttuun tapaan hotelli Scandic Helsinki Aviacongress Vantaalla ja virtuaalitapahtuman alustana on Howspace. Järjestöpäivään voi osallistua vaihtoehtoisesti etäyhteydellä tai saapua paikanpäälle Vantaalle. Tapahtuma on maksullinen.

Lisätiedot tapahtumasta ja tapahtuman ilmoittautumisen löydät tapahtuman omilta sivuilta. Siirry tapahtuman omille sivuille tästä.

Pystykorvapatsas
Kursseille on kysyntää
  • Kasvattajan peruskurssi yhä suosituin

• Koetoimitsija 1 -kurssi hyvänä kakkosena