Kennelliitto järjestää epävirallisen koiranäyttelyn eli match show’n Riihimäellä torstaina 24.4. Jokainen ilmoittautuminen on tärkeä, sillä match show’n tuotto ohjataan Koirien terveystutkimusrahastoon. Tapahtuma järjestetään yhteistyössä Etelä-Hämeen Kennelpiirin kanssa.

Ilmoittautuminen match show’hun alkaa torstaina kello 17 Suomen Metsästysmuseolla Riihimäellä. Koirien arvostelu alkaa kello 18.

Match show’hun voivat osallistua kaikki koirat. Ilmoittautumismaksu on 7 euroa ja se sisältää sisäänpääsyn Metsästysmuseoon. Kaikki match show’hun osallistuvat saavat palkinnon.

Match show’n tuomarit:

FCI 1, 2 ja Best in Show
Rainer Vuorinen

FCI 3, 4 ja 5
Kari Järvinen

FCI 6, 7 ja 8
Eeva Anttinen

FCI 9, 10 ja veteraanit yli 8 vuotta
Hans Lehtinen

Isot pennut (alle 1v., aikuisena yli 40 cm)
Kimmo Mustonen

Pienet pennut (alle 1v., aikuisena alle 40 cm)
Tapio Eerola

Monirotuiset ja junior handlerit (10–13v. ja 14–17v.)
Helena Suni

Tapahtumassa voi osallistua arpajaisiin ja paistaa itse makkaraa. Buffetti myy herkkuja match show -vieraille.

Match show’n tuotto ohjataan Koirien terveystutkimusrahastoon. Se on Kennelliiton ja Helsingin yliopiston eläinlääketieteellisen tiedekunnan yhdessä vuonna 2009 perustama koirien terveystutkimusta tukeva rahasto.

Rahaston tarkoituksena on edistää Helsingin yliopistossa tai sen kanssa yhteistyössä tehtävää koirien terveystutkimusta, erityisesti koirien kliinistä ja geenitutkimusta.

Koirien terveystutkimus on tärkeää myös oman terveytemme edistämiseksi: koirien sairaudet ovat pitkälti samoja kuin ihmisten, ja tutkimustietoa voidaan soveltaa usein lajista toiseen.

Tervetuloa tekemään hyvää!

Koiranpäivänä järjestetään tapahtumia ympäri Suomea. Katso tietoja tapahtumista täältä.

Saapumisohjeet Metsästysmuseolle