Valtakunnallista Koiranpäivää vietetään taas 24.4. Tänä vuonna teemana on ”Hyvää elämää koiran kanssa.” Kennelliitto, kennelpiirit ja muut yhdistykset ympäri maata järjestävät Koiranpäivän tapahtumia.

Kennelliitto ja Etelä-Hämeen kennelpiiri järjestävät Koiranpäivänä leikkimielisen match show -koiranäyttelyn Suomen metsästysmuseolla Riihimäellä. Näyttelyn tuotto menee lyhentämättömänä Koirien terveystutkimusrahastoon.

Match show’hun voivat osallistua kaikkien rotujen edustajat sekä monirotuiset koirat. Kaikki osallistuneet palkitaan. Paikalla on myös buffetti, arpajaiset ja mahdollisuus makkaranpaistoon. Match show alkaa klo 18.00. Lue lisää ilmoittautumisesta ja tuomareista tästä.

Kennelpiirien tapahtumia

Etelä-Pohjanmaan kennelpiiri tempaisee järjestämällä Koiranpäivänä koirakulkueen Seinäjoella. Kokoontuminen on klo 18.00 Lakeudenpuiston parkkipaikalla, josta marssi jatkuu pitkin Seinäjoen katuja. Myös matkan varrelta voi liittyä mukaan. Kulkueen reitti ja lisätietoja. (pdf)

Helsingin Seudun kennelpiiri viettää Koirapäivää poikkeuksellisesti 21.5. Tarjolla on runsaasti ohjelmaa, jonka kautta voi tutustua koiraharrastukseen. Paikkana on Tuomarinkartanon vinttikoirarata. Tapahtumasta lisätietoja piirin sivuilta.

Lapin kennelpiirin nuorisojaosto järjestää Koirapäivänä match show’n Rovaniemen Kauppatorilla kello 18.00. Ilmoittautuminen paikan päällä klo 17.00 alkaen. Mukana myös lelukoira-, lapsi ja koira-, junior handler- ja senior handler -kilpailut. Lue lisää.

Pohjois-Hämeen kennelpiiri järjestää hyväntekeväisyys -match show’n Nalkalan puistossa 24.4. klo 18.30. Tapahtuman tuotto osoitetaan Tampereen Uudelle Lastensairaalalle. Paikalla on tottelevaisuus- ja fly ball -näytöksiä sekä eri harrastajaryhmiä kertomassa toiminnastaan. Ohjelmassa on myös Hankkisinko koiran -luento klo 17.30 Pyynikin Koulun ruokasalissa, Hämeenpuisto 34. Lue lisää.

Pohjois-Savon kennelpiiri järjestää Koiranpäivänä match show’n Leppävirralla Alapihan koululla klo 18.00. Ilmoittautuminen alkaa klo 17.00. Ohjelmassa on klo 16.00 kahvit koulun keittiössä sekä alkupuheet ja piirin Vuoden koiran palkitseminen. Lue lisää.

Salpausselän kennelpiiri järjestää match show’n Koiranpäivää edeltävänä päivänä 23.4. klo 18.00. Match show pidetään Jokimaan raviradan parkkialueella. Ilmoittautuminen alkaa paikan päällä klo 17.00. Paikalla on myös Päijät-Hämeen Eläinsuojeluyhdistyksen buffet. Tapahtuman tuotto kohdistetaan lemmikkieläinten hautausmaan hoitoon. Lue lisää.

Varsinais-Suomen kennelpiiri järjestää Koiranpäivänä näytteenottotilaisuuden. Jos haluat osallistua Hannes Lohen geenitutkimukseen, voit antaa verinäytteen koirastasi. Näytteenotto on ilmainen. Näytteitä otetaan 24.4. klo 12–18 piirin tiloissa osoitteessa Hiihtomajanpolku 20, Turku. Samassa osoitteessa järjestetään luento koiran hankkimisesta klo 18.00. Lue lisää.

Muita tapahtumia

Joensuun konservatoriolla järjestetään Koiranpäivän konserttitapahtuma 24.4. klo 18. Ohjelmassa on musiikkia sekä työkoirien esittely, mukana opaskoira, avustajakoira, poliisikoira, rajakoira ja kaverikoira. Kahvitarjoilu. Vapaaehtoinen pääsymaksu Invalidiliiton avustajakoirien hyväksi. Lue lisää.

Karttulan Kennelkerho järjestää koko perheen tapahtuman 24.4. Karttulan keskustassa klo 18.00 alkaen. Ohjelmassa on mm. lapsi ja koira -kilpailu, lelukoirakilpailu ja rotuesittelyjä. Lue lisää.

Kennelliiton Kaverikoirien järjestämistä Koiranpäivän tapahtumista tietoa täältä.

Tutustu Koiranpäivän Facebook-sivuun osoitteessa www.facebook.com/koiranpaiva.

Lisätietoja: viestinta@kennelliitto.fi

Koiranpäivää vietetään vuosittain 24.4. Tänä vuonna teemana on ”Hyvää elämää koiran kanssa”. Kennelliiton tavoitteena on tehdä Koiranpäivä tunnetuksi ja saada se virallisesti almanakkaan. Lue lisää Koiranpäivästä täältä.