Koiranpäivä 24.4.

Valtakunnallista Koiranpäivää juhlitaan vuosittain 24.4. Tänä vuonna Koiranpäivän sankareita ovat kotimaiset koirarotumme suomenpystykorva, karjalankarhukoira, suomenajokoira, suomenlapinkoira ja lapinporokoira.

Tunnistatko sinä kaikki viisi rotua?

Lue lisää näistä upeista koirista täältä.

Koiranpäivä yleisesti

Kennelliiton tavoitteena on tehdä Koiranpäivä tunnetuksi ja saada se virallisesti almanakkaan.

Koiranpäivällä Kennelliitto haluaa muistuttaa ihmisen parhaan ystävän merkityksestä. Koiranpäivänä korostetaan pehmeitä ja lämpimiä arvoja ja kerrotaan koiran erilaisista rooleista ihmisen elämässä ja yhteiskunnassa.

Koiranpäivää vietettiin ensimmäisen kerran jo vuonna 2007. Kennelliiton tulevaisuustoimikunta mietti tuolloin koiran asemaa yhteiskunnassa ja suunnitteli keinoja, joilla koiran tuottamat hyvät asiat saataisiin kaikkien tietoon. Koiranpäivän viettämistä ehdotti toimikunnassa mukana ollut kunniajäsen Pertti Kuopila. Niin valtakunnallista Koiranpäivää alettiin viettää Pertin päivänä 24.4.

Aiempien vuosien Koiranpäivä-teemoja:

2016 Lapsi ja koira
2015 Hyvää elämää koiran kanssa - Vastuullista koirankasvatusta
2014 Hyvää elämää koiran kanssa
2013 Vastuu koiran omistajana - vastuu ympäristöstä
2012 Vastuu koiran omistajana
2011 Vapaaehtoistoiminta
2010 Terve koira yhteiskunnan jäsenenä
2009 Miten lapsi lähestyy koiraa?
2008 Koiraharrastus
2007 Koira liikuttaa

Tutustu myös Koiranpäivän Facebook-sivuihin.

Koiranpäivän materiaalit 2017

Haluatko jakaa materiaaleja? Voit tilata niitä lähettämällä sähköpostia osoitteeseen viestintaatkennelliitto.fi. Samasta osoitteesta voit tiedustella materiaalien painoversioita. Verkkokäyttöön ilmoituksen voi kopioida alta.

Aikaisempien vuosien materiaalit

Koiranomistajan etiketti ulkoiluun