Kennelliiton uudet nettisivut julkaistiin tiistaina 12.11.2013. Sivujen ulkoasu ja rakenne ovat muuttuneet täysin. Sivuilta löytyy vanhojen sivujen tutut sisällöt, mutta myös uutta sisältöä on lisätty.

Sivuston uudistuksen tavoitteena on tarjota helpossa muodossa tietoa koiran hankintaa harkitseville ja niille koiranomistajille, jotka eivät ole aktiivisesti mukana koiraharrastuksessa.

Sivusto palvelee nyt paremmin muun muassa kasvattajia ja eläinlääkäreitä, joille on molemmille omat sivut. Sivuille on nostettu kohderyhmiä erityisesti kiinnostavia aiheita ja linkkejä.

Myös nuoret ovat saaneet entistä laajemmat ja informatiivisemmat sivut. Sivulla näkyy nuorille suunniteltu oma ilme.

– Toivomme, että uusien nettisivujen avulla on helppo astua sisään koiramaailmaan. Sivuille on myös koottu laajasti informaatiota eri aiheista, sieltä löytyy kaikille koirista kiinnostuneille jotakin, sanoo Kennelliiton viestintäpäällikkö Kaija Unhola.

Kennelliiton sähköiset palvelut löytyvät uusilta nettisivulta ”Koiranet-verkkopalvelut”-sanan takaa. Sana löytyy esimerkiksi sivuston oikeasta yläreunasta ja siitä aukeaa linkit muun muassa Omakoiraan, Tapahtumakalenteriin ja Jalostustietojärjestelmään.

Omakoira-jäsenpalvelu on saanut uuden kirjautumissivun. Sivulle on koottu Omakoiran käyttöön liittyviä uutisia ja ohjeita.

Koiranäyttelyt-sivuille on lisätty koonti vuoden 2014 koiranäyttelyistä. Linkkien kautta pääsee Tapahtumakalenterin erikois-, ryhmä- ja kansainvälisiin näyttelyihin.

Sivuja kehitetään jatkuvasti ja uusia toiminnallisuuksia on luvassa.

Ruotsin- ja englanninkieliset versiot sivustosta ovat tekeillä. Ne julkaistaan hieman myöhemmin.

Sivustosta voi lähettää palautetta sähköisellä lomakkeella.