Suomen suurin koiratapahtuma, Koira2013, käynnistyy huomenna perjantaina. Tapahtumaan osallistuu 23 000 koiraa ja kävijöitä odotetaan Messukeskukseen noin 50 000. Kolmipäiväisessä koko perheen tapahtumassa on vauhdikkaita lajiesittelyjä, mielenkiintoisia luentoja ja lukuisia koira-alan tarvikemyyjiä. Jokaisena tapahtumapäivänä järjestetään myös kansainvälinen koiranäyttely.

Perjantai on erityisesti nuorille ja koululaisille suunnattu päivä. Koira-alan oppilaitokset esittelevät koira-alan opiskeluvaihtoehtoja ja ammatteja. Perjantaina voi myös tutustua moniin harrastuslajeihin, kuten doboon, koiratanssiin ja agilityyn. Perjantai huipentuu Helsinki Winner 2013 -koiranäyttelyn parhaan koiran valintaan.

Lauantaille odotetaan eniten kävijöitä, kun Koira2013-tapahtuman yhteydessä järjestetään Nordic Winner 2013 -koiranäyttely, jossa valitaan Pohjoismaiden paras koira. Myös junior handlerit eli nuoret koiranesittäjät kilpailevat lauantaina Pohjoismaiden mestaruudesta. Lapsillekin on omaa ohjelmaa, kun tanssija Marko Keränen tuomaroi lasten lelukoirakilpailun. Lauantaina kannattaa muistaa myös luennot esimerkiksi koiran terveydestä ja hankkimisesta sekä lukuisat lajiesittelyt.

Tapahtuman päätöspäivänä muun muassa palkitaan Sankarikoiria ja Vuoden koirateko. Näyttelykehissä kilpaillaan Voittaja 2013 -titteleistä. Lasten lelukoirakilpailun mukavimmat koirat valitsee sunnuntaina juontaja Niina Backman.

Koira2013-tapahtuman HauLife-osastolla saa koko viikonlopun ajan vinkkejä koiran hankintaan ja valintaan sekä arkeen koiran kanssa.

Tapahtumassa on mukana myös useita rotuyhdistyksiä, joiden osastoilla voi tutustua koirarotuihin. Rotuihin pääsee tutustumaan myös näyttelykehissä, joissa on mukana koiria yli 300 rodusta.

Koira2013-tapahtuma ja työpaikkaliikenne saattavat aiheuttaa ruuhkia etenkin perjantaiaamuna. Varaathan riittävästi aikaa Messukeskukseen.

Seuraa Koira2013-nettisivuja tapahtuman aikana.

Tervetuloa Koira2013-tapahtumaan!

Lisätietoja: