Eläinlääketieteen tohtori Liisa Lilja-Maula on valittu Kennelliiton uudeksi eläinlääkäriksi. Lilja-Maula aloittaa tehtävässään 1. toukokuuta 2017.

Lilja-Maula toimii Kennelliiton asiantuntijana koiranjalostukseen liittyvissä asioissa. Hän muun muassa vastaa asiakaspalvelusta eläinlääkäriasioissa sekä osasta Kennelliiton virallisia terveyslausuntoja.

Kennelliiton toiminta on hänelle tuttua. Vuodesta 2015 Lilja-Maula on tehnyt post doc -tutkimusta lyhytkuonoisten rotujen hengitysoireyhtymästä ja ollut kehittämässä Kennelliiton sekä rotujärjestöjen kanssa lyhytkuonoisten rotujen kävelytestiä.

Ennen Kennelliittoa Lilja-Maula on työskennellyt lääketeollisuudessa, pieneläinpraktiikalla ja viime aikoina yhdistäen praktiikkatyöskentelyn sekä kliinisen tutkimustyön. Hän on myös julkaissut useita tieteellisiä tutkimuksia. Ammatillisiksi erityiskiinnostuksen kohteikseen Lilja-Maula luettelee röntgen- ja ultraäänidiagnostiikan sekä sydän- ja hengitystiesairaudet.

Vapaa-aikanaan Lilja-Maula harrastaa ja ulkoilee aktiivisesti keskikokoisen villakoiransa kanssa.

Suomen Kennelliitto ry.
Markku Mähönen, toiminnanjohtaja