Koiramessuilla on ainutlaatuinen mahdollisuus nähdä lähes kaikki Suomesta löytyvät koirarodut saman katon alla. Messuilla on nähtävissä kaikkiaan 330 koirarotua ja yhteensä viikonlopun aikana yli 16 000 koiraa. Suurin osa koirista osallistuu messujen yhteydessä järjestettäviin koiranäyttelyihin, mutta myös koiratanssikilpailuihin ja erilaisiin vauhdikkaisiin esityksiin. Tule tutustumaan uusiin rotuihin ja katselemaan k

Koiramessuilla järjestetään suloisten koiranpentujen omat näyttelyt. Molempina päivinä paikalla on yli 800 pentua 300 eri rodusta. Vanhemmille koirille pidetään samaan aikaan omat, Suomen suurimmat koiranäyttelyt. Niihin osallistuu noin 7 000 koiraa molempina päivinä.

Yhdessä näyttelyt muodostavat kotimaisen näyttelyvuoden loppuhuipennuksen ja vuoden odotetuimman koiratapahtuman. Tänä vuonna näyttelyiden ryhmäkilpailuja ja parhaan koiran valintaa on uudistettu. Entistä upeamman show’n juontavat Nicke Lignell ja Paula Lehdistö.

Näyttelyiden aikataulut julkaistaan viikolla 47.

Vauhdikkaita esityksiä ja koskettavia hetkiä

Koirarotuihin pääsee tutustumaan näyttelykehien lisäksi uudistuneella rotutorilla. Yli 30 yhdistystä on mukana esittelemässä omia rotujaan ja kertomassa toiminnastaan. Rotutorin yhteydessä olevalla Kennelliiton Hau Life! -osastolla saat asiantuntijoiden vinkkejä koiran hankintaan ja hoitamiseen. Lisäksi Hau Life! -lavalla nähdään molempina messupäivinä useita mielenkiintoisia rotuesittelyjä ja tietoiskuja koiran hoidosta.

Koirarotujen lisäksi tapahtumassa on paljon muutakin koiramaista nähtävää. Tule katsomaan vauhdikkaita harrastuslajien esittelyjä, taitavien koirien näytöksiä ja liikuttavia koiratanssiesityksiä. Pistäydy myös tervehtimässä poliisikoiria, tullikoiria ja Kennelliiton kaverikoiria. Entä tiedätkö, miten hypokoirat auttavat ihmisiä? Tule tutustumaan!

Lapsille järjestetään molempina messupäivinä leikkimielinen lelukoirakilpailu, jossa lapset pääsevät esittelemään omat pehmokaverinsa kilpailun tuomareille. Ota lelu mukaan messuille!

Yksi sunnuntaipäivän ehdottomista kohokohdista on Kennelliiton Sankarikoirien palkitseminen. Tule kuuntelemaan liikuttavat sankaritarinat ja kannustamaan upeita palkittavia.

Sunnuntaina kannattaa pysähtyä katselemaan myös koiratanssin Pohjoismaiden mestaruuskilpailujen finaaleja. Koskettavat esitykset korostavat ihmisen ja koiran hienoa yhteistyötä ja ovat mielenkiintoista katsottavaa yleisölle.

Messuille kannattaa myös tulla ostoksille. Tapahtumassa on mukana lähes 100 koira-alan myyjää ja useat tarjoavat kävijöille upeita tarjouksia tuotteistaan. Meillä teet kätevästi hankinnat myös pukinkonttiin!

Katso messujen ohjelma-aikataulut

Katso esittelyvideo koiranäyttelyiden ryhmäkilpailuista