Kennelliitto avaa 125-vuotisjuhlavuotensa KoiraExpolla, joka on kaikille avoin koira-alaa ja koiraharrastamista käsittelevä kansainvälinen seminaari. Paikalle saapuu huippupuhujia Englannista ja Suomesta. Koira-asiantuntijoiden lisäksi paikalle tulevat muun muassa André Nöel Chaker ja Ben Furman. KoiraExpo 2014 järjestetään 8.-9.2.2014 Messukeskuksessa Helsingissä.

KoiraExpo-viikonlopun ja koko juhlavuoden teemana on "125 vuotta - Hyvää elämää koiran kanssa".

Viikonlopun aikana Expossa luennoi muun muassa kolme tunnettua ja arvostettua tohtoria Englannista. Koiran tunnemaailmaan tutustumisesta puhuu arvostettu tohtori Daniel Mills. Tohtori Rachel Casey puolestaan puhuu siitä, miten pennulle varmistetaan hyvät eväät elämää varten. Tohtori Juliane Kaminskin luennon aiheena on "Ymmärtääkö koirasi sinua?". Luennot ovat englanniksi.

Kotimaisista koira-alan asiantuntijoista paikalla ovat muun muassa eläintenkouluttaja ja koulutusneuvoja Tommy Wirén, jonka luennon aiheena on "Rodunomaisen käytöksen muokkaaminen". Tutkija Katriina Tiira puolestaan luennoi koirien peloista ja fobioista.

Lauantain pääpuhujana on The Finnish Miracle -kirjan kirjoittaja ja Speakersforumin vuoden 2012 puhujaksi valittu André Nöel Chaker. Chaker puhuu siitä, mihin suomalaisten koiraharrastajien menestys perustuu.

Sunnuntain pääpuhuja on psykiatrian erikoislääkäri Ben Furman. Furman avaa hyvän yhteishengen salaisuutta ja puhuu arvostavasta vuorovaikutuksesta myös koiraharrastuksessa.

Lauantai huipentuu Kennelliiton 125-juhlailtaan. Tapahtumaan on erillinen ilmoittautuminen.

KoiraExpo 2014 on avoin kaikille.

Lue lisää KoiraExposta täältä ja ilmoittaudu mukaan!