Kennelliiton 125-vuotisjuhlallisuuksiin kuuluu viimeaikaisten puheenjohtajien muotokuvien paljastaminen. Ensimmäistä kertaa Kennelliiton historiassa saatiin kokoelmiin ensimmäisen naispuheenjohtajan Eeva Anttisen muotokuva.  Se paljastettiin Kennelliiton 125-vuotisjuhlaillassa Helsingissä 8.2.2014. Muotokuvan on maalannut taidemaalari Kimmo Koivisto.

Kimmo Koivisto on Helsingissä asuva taidemaalari, jonka aiempia töitä ovat muun muassa muotokuvat kahdesta yliopiston professorista ja Kone oy:n toimitusjohtajasta.

- Eläimet ja luonto ovat aina olleet lähellä Kimmo Koiviston sydäntä. Eevalle koirat osana luontoa ovat olleet ja ovat tärkeitä. Tämä heijastuu taulussa hänen, Kimmo Koiviston ja englanninsetteri Wilden yhteistyönä, sanoi Kennelliiton hallituksen nykyinen puheenjohtaja Helena Suni muotokuvan paljastamistilaisuudessa.

Kennelliiton 125-vuotisessa historiassa puheenjohtajat ovat olleet aina miehiä.

- On kuvaavaa, että Kennelliiton ensimmäinen naispuolinen hallituksen ja nykyinen valtuuston puheenjohtaja Eeva Anttinen tulee tavallaan miesten maailmasta. Ekonomikoulutuksen saanut Eeva on johtaja miesten liikemaailmasta, teknistä kauppaa ja maahantuontia harjoittavan perheyrityksen hallituksen puheenjohtaja ja toisen polven yrittäjä, Helena Suni mainitsi.

Sunin mukaan nämä työelämästä saadut opit ja taidot ovat varmasti hyödyttäneet Kennelliittoa niin johtamisessa kotimaassa kuin kansainvälisessä yhteistyössä Pohjoismaissa ja kansainvälisessä koiranjalostusliitto Fédération Cynologique Internatiolissa eli FCI:ssa.

Anttinen on ollut Suomen Kennelliiton jäsen vuodesta 1965, sen hallituksen puheenjohtaja 2000-2001 ja valtuuston puheenjohtaja vuodesta 2005 alkaen. Hän on ollut vuodesta 1966 silloisen Suomen Kanakoirakerho ry, nykyisin Kanakoirakerho-Hönshundssektionen ry:n, jäsen vuodesta 1966 toimien pitkään yhdistyksen eri luottamustehtävissä.

Eeva harrastaa koiriensa kanssa metsästystä ja on kilpaillut kanakoirien metsästyskokeissa. Parhaat tulokset hän on saavuttanut omalla kasvatilla englanninsetteriuros Suomen muotovalio Essexillä. Hän on kasvattanut yhden englanninsetteripentueen vuonna 1987 yhdessä puolisonsa Johannes Anttisen kanssa, mistä tuo mainittu Essex oli.

Helena Suni toi esille Anttisen lempiaiheen:

- Eeva on monesti tuonut ilmi, että tärkeintä tässä harrastuksessa on koira. Sen eteen hän ja toivottavasti me muutkin teemme parhaamme. Niin kuin koira tekee meille. Siksi tämän muotokuvan paljastaminen sopii mitä erinomaisimmin avaamaan Kennelliiton juhlavuoden ”Hyvää elämää koiran kanssa”- teeman.