Helsingin katukuvassa näkyy 8.-10.8. tavallista enemmän koiria, kun Maailman Voittaja -koiranäyttely käynnistyy. Perjantaina vastaan voi tulla paimenkoiranakin toimiva uruguayancimarron ja lauantaina 526 suomenlapinkoiraa tai 234 lapinporokoiraa. Sunnuntaina 10.8. taas viisi sinistäpicardienspanielia on mahdollisuus bongata ainakin Messukeskuksessa, jonne yli 21 000 koiraa on tullut kisaamaan Maailman parhaan koiran tittelistä.

Messukeskus siis täyttyy kaikenrotuisista koirista. Mukana on melkoinen harvinaisuus, Kiinasta löydetty yli 2000 vuotta vanha terrakottakoira Han-dynastian ajalta. Se pärjäisi rakenteensa puolesta erinomaisesti nykyisissä näyttelyissä, vaikka onkin patsas. Se esiintyy Kennelliiton pop up -museossa Messukeskuksen 6-hallissa joka päivä.

Jos on kiinnostunut koiran hankinnasta Kennelliiton HauLife!-osastolta saa siihen asiantuntijoilta vinkkejä ja voi jopa testata, mikä koirarotu itselle soveltuisi. Samasta paikasta voi kysellä hoitoniksejä tai vaihtoehtoisesti hoitovinkkejä, jos koira on jo hankittu.

Ohjelmassa on myös hauskoja näytöksiä ja koirien tekemiä temppuja. Koirat keilaavat, pelaavat frisbeetä, tanssivat ja kiitävät agilityradalla. Myös nuorten koiranesittäjien, junior handlereiden maailmanmestaruus ratkeaa viikonlopun aikana. Junior hander -kilpailijoita on yhteensä 353.

Tapahtumasta on live-lähetyksiä

Vielä torstaina 7.8. on meneillään kaksi MM-kisaa eli koiratanssin Freestyle-kisa ja tottelevaisuuden MM-kisa. Koska hallia rakennetaan viikonloppua varten, käynti MM-kisoihin on vain Messukeskuksen pohjoiselta ovelta 5.6. Tottelevaisuuskisa näkyy myös livenä Kennelliiton YouTube-kanavassa.

Maailman Voittajaa seurataan aktiivisesti ympäri maailmaa, siksi tapahtuman ohjelma ja päivän loppukilpailut näytetään myös livenä klo 14 alkaen perjantaista sunnuntaihin. Livelähetys on katsottavissa perjantaista 8.8. lähtien Maailman Voittaja -koiranäyttelyn nettisivuilta.

Lisätietoja:
Näyttelyn viestintäjohtaja Kaija Unhola, 050 432 0844, viestinta@kennelliitto.fi.
www.worlddogshow2014.fi