Koira2014-tapahtuman yhteydessä järjestettäviin Helsinki Winner 2014- ja Voittaja 2014 -koiranäyttelyihin ilmoitettiin yhteensä 13 696 koiraa. Ilmoittautuminen näyttelyihin päättyi tiistaina 4. marraskuuta. Helsinki Winner -näyttely järjestetään lauantaina 6. joulukuuta ja Voittaja 2014 sunnuntaina 7. joulukuuta.

Arvostettuihin näyttelyihin ilmoitettiin koiria tasaisesti. Helsinki Winner -näyttelyyn osallistuu joulukuussa 6 692 koiraa ja Voittaja-näyttelyyn 7 004 koiraa.

– Olemme erittäin tyytyväisiä koiramäärään. Molempiin näyttelyihin ilmoitettiin lähes yhtä paljon koiria, mikä kertoo siitä, että molemmat näyttelyt ovat hyvin arvostettuja harrastajien keskuudessa, Kennelliiton toiminnanjohtaja Markku Mähönen sanoo.

Elokuussa järjestetty suuri Maailman Voittaja -koiranäyttelykään ei juuri näkynyt ilmoittautumismäärissä. Hyvin onnistunut tapahtuma tuo koiria myös joulukuun näyttelyihin.

– Koira2014-tapahtuma ja sen yhteydessä järjestettävät näyttelyt ovat Kennelliitolle tämän vuoden toinen kohokohta. On hienoa, että saamme myös tähän tapahtumaan suuren määrän upeita koiria sekä kotimaasta että ulkomailta, näyttelyn puheenjohtaja Kari Järvinen kertoo.

Koira2014-tapahtumassa on ainutlaatuinen tilaisuus nähdä molempina päivinä koiria yli 300 eri rodusta. Näyttelyn aikataulut julkaistaan viimeistään viikolla 47.

Näyttelyiden lisäksi Koira2014-tapahtumassa järjestetään paljon muutakin koira-aiheista ohjelmaa. Tule katsomaan vauhdikkaita harrastuslajien esittelyjä ja temppu- ja taitonäytöksiä tai vaikka kuuntelemaan mielenkiintoisia luentoja. Lapsille järjestetään molempina päivinä oma lelukoirakilpailu.

Koira2014-tapahtumassa on mukana lähes 100 koira-alan tarvikemyyjää. Tule katsomaan tarjoukset ja tekemään ostokset Koira2014-tapahtumaan!

Koira2014-nettisivut

Lisätietoja:
Tiedottaja Päivi Mäntylä, puh. (09) 8873 0296, paivi.mantyla@kennelliitto.fi
Verkkotiedottaja Kati Vesalainen, puh. (09) 8873 0293, kati.vesalainen@kennelliitto.fi