Suomen Kennelliitto solmi Italian Kennelliiton kanssa (ENCI) sopimuksen Kennelliiton omistaman ilmoittautumis- ja näyttelyjärjestelmän käytöstä vuoden 2015 Milanon Maailman Voittaja -koiranäyttelyssä Italiassa. Sopimuksen mukaan myös Kennelliiton tytäryhtiö Showlink Oy tarjoaa näyttelypalvelut Italian käyttöön.

Italian Kennelliiton edustajat tutustuivat Kennelliiton kehittämään järjestelmään elokuussa 2014 Maailman Voittaja -näyttelyssä Helsingissä. Aivan suoraan Kennelliiton järjestelmää ei voitu kopioida Italiaan, vaan sitä jouduttiin muokkaamaan. Italian kansalliset säännöt nimittäin poikkeavat jonkin verran suomalaisista. Järjestelmän toiminnallisuudessa on nyt esimerkiksi huomioitu Italian sääntöjen erityispiirteet eli sikäläiset eri rotuvariaatiot ja niille jaettavat kansalliset sertifikaatit.

Helsingin Maailman Voittajassa tulokset syötettiin suoraan tablettitietokoneilla ja niitä pystyi tarkastelemaan verkosta reaaliaikaisesti. Uuden järjestelmän myötä Italia pyrkii tarjoamaan vähintään yhtä hyvät palvelut omissa näyttelyissään, mukaan lukien kehistä tapahtuva online-tulospalvelu.

Italiassa järjestetään Maailman Voittaja -näyttely 11.–14.6.2015 ja sen yhteydessä pidetään myös neljänä perättäisenä päivänä kaikkien ryhmien erikoisnäyttelyitä 10.–13.6.2015.

Maailman Voittaja 2015 -näyttelyn nettisivut