JTO-ohjeen kohdalla haluttiin vain selventää miten toimitaan, kun vanha ohjelma päivitetään ja miten, kun ohjelmaa uusitaan kokonaan. Kyseessä on pelkästään menettelytapojen selventäminen, muilta osin ohjeistusta ei muutettu. Päivitykset on tehty ohjeen kohtiin 4 ja 6.

Jos rodulla on voimassa olevan mallirungon mukainen Kennelliiton hyväksymä  JTO, toimitetaan kaikilla seuraavilla päivitys- ja uusimiskerroilla Kennelliittoon ainoastaan ohjelman tiivistelmä, joka koostuu osista 4.1.4, 4.2.7, 4.3.6, 4.4.4 (suurilukuisten mallissa yhteenvedot, harvalukuisilla vastaavat osat) sekä 5 ja 6. Lisäksi Kennelliittoon lähetetään linkki, jonka takaa koko päivitetty ohjelma löytyy. Muutetut kohdat pitää olla merkitty selvästi.

Vaikka päivitetty ohje tulee voimaan vasta ensi vuoden alussa, voivat yhdistykset käytännössä käyttää sitä apuna jo nyt. Ohje ei sisällä mitään lisävaatimuksia.

Keinosiemennysohjeeseen lisättiin seuraava teksti:
Mikäli uroksella on ennestään DNA-tunniste, tallennetaan se uroksen tietoihin. Muussa tapauksessa suositellaan pakastespermaa käytettäessä, että uroksesta teetetään samalla DNA-tunniste, jos omistaja antaa siihen luvan.

Suositus on tarpeen siltä varalta, että spermalla siemennetyn pentueen polveutumista joudutaan selvittämään. Uros voi siinä vaiheessa olla jo edesmennyt, joten siitä itsestään ei saa enää DNA-näytettä.