Kennelliitto ja Helsingin yliopiston eläinlääketieteellinen tiedekunta haluavat edistää Terveempi koira -hankkeella koirien terveystutkimusta. Nyt voit tulla entistä helpommin mukaan hankkeeseen ja lahjoittaa Koirien terveystutkimusrahastoon suoraan netissä.

Tutkimustyön tekeminen on kallista ja riittävän rahoituksen puuttuminen on usein hidasteena tärkeiden projektien edistämiselle. Nyt jokainen koiranystävä voi osallistua koirien terveyden edistämiseen pienellä tai suurella tuella helposti netissä.

Helsingin yliopiston eläinlääketieteellisessä tiedekunnassa tehdään paljon koiriin liittyvää geneettistä ja kliinistä tutkimusta. Terveempi koira -hankkeen avulla muun muassa kehitetään diagnoosimenetelmiä ja halutaan parantaa ymmärrystä eri sairauksista.

Tällä hetkellä kiinnostuksen kohteina ovat muun muassa lyhytkuonoisten rotujen kokonaisterveydentila ja sen kartoittaminen kuntotestien avulla, koirien keuhkosairaudet, jalkoihin ja selkään liittyvät ongelmat sekä neurologiset sairaudet.

Terveempi koira -hanke on tärkeä myös oman terveytemme kannalta: koirien sairaudet ovat pitkälti samoja kuin ihmisten, ja tutkimustietoa voidaan soveltaa usein lajista toiseen.

Kennelliitto ja Helsingin yliopiston eläinlääketieteellinen tiedekunta perustivat yhdessä Koirien terveystutkimusrahaston vuonna 2009. Ensimmäiset apurahat jaettiin joulukuussa 2014 Kennelliiton Koira2014-tapahtumassa.

Tule mukaan Terveempi koira -hankkeeseen ja lahjoita

Lisätietoja Koirien terveystutkimusrahastosta
Lue lisää ajankohtaisista koirien tutkimushankkeista Helsingin yliopiston sivuilta