Kennelliiton KoiraExpo-luentotapahtuma keräsi noin 450 koiraharrastajaa Vantaan Rantasipi Airport Congress Centeriin 6.–7. helmikuuta. Tapahtumassa kuultiin mielenkiintoisia puheenvuoroja monipuolisista koira-aiheista. Luennoimassa olivat esimerkiksi Brenda Bonnett, Kirsti Louhi, Maija Gellin. Sunnuntain päätösluennon piti Anssi Tuulenmäki Aalto-yliopistosta.

Mukana KoiraExpossa oli myös Kennelliiton uusi yhteistyökumppani Agria Eläinvakuutus, jonka toimitusjohtaja Birger Lövgren avasi tapahtuman lauantaina.

Viikonlopun aikana kuultiin luentoja muun muassa rotuprofiileista, koirarekisterin uudistuksesta, näyttelyiden järjestämisestä, printti- ja verkkolehdistä sekä rotujärjestön velvollisuuksista jalostusasioissa. Myös Kennelliiton nuorison teemavuosi näkyi KoiraExpossa omana, nuorisotyöhön painottuneena luentokokonaisuutenaan.

–Viikonloppu on ollut lämminhenkinen. Tapahtuma on koonnut ihmiset yhteen ja luennoilla on kuultu tärkeää asiaa, kertoo Kennelliiton puheenjohtaja Helena Suni.

Sunnuntain päätti yli-innovaatioaktivisti Anssi Tuulenmäki Aalto yliopistosta. Hän antoi KoiraExpo-yleisölle luvan ajatella eri tavalla.

– Aina ei kannata aloittaa suunnittelusta, vaan olkaa rohkeita ja lähtekää kokeilemaan uutta, kehoitti Tuulenmäki tapahtuman päätöspuheenvuorossaan.

KoiraExpoa vietettiin hyvässä hengessä: tauoilla kuului iloinen puheensorina ja luennoilla keskusteltiin vilkkaasti.