Suomen itsenäisyyden satavuotisjuhlavuoden kunniaksi toteutettavan Kotimaiset rodut kansallisaarteinamme -hankkeen yhtenä tavoitteena on edistää viiden kotimaisen rotumme kasvatustyötä. Kennelliitto käynnistää alueittain kotimaisten rotujen kasvattajille suunnatut keskusteluillat. Ensimmäinen keskusteluilta järjestetään Luumäellä 19. huhtikuuta 2017.

Keskusteluiltojen tarkoituksena on koota yhteen joukko suomenpystykorva-, suomenlapinkoira-, karjalankarhukoira-, suomenajokoira- ja lapinporokoirakasvattajia.

Tilaisuudessa kasvattajat voivat vaihtaa vapaasti ajatuksia kotimaisten rotujen kasvattamiseen liittyvistä onnistumisista ja huolista, kertoa kokemuksia ja esittää kysymyksiä.

Tilaisuuksien vetäjinä toimivat kennelpiirien aluekouluttajat ja kennelneuvojat. Heiltä voi myös kysyä apua käytännön asioihin, kuten esimerkiksi rekisteröintiin ja terveystutkimuksiin liittyen.

Luumäen keskusteluilta kotimaisten rotujen kasvattajille

Ensimmäinen keskusteluilta järjestetään Luumäen kunnantalolla 19. huhtikuuta klo 17.30 osoitteessa Linnalantie 33, 54500 Luumäki.

Tilaisuus on osallistujille ilmainen.

Tervetuloa mukaan keskustelemaan sekä nauttimaan kahvia ja pullaa asian äärellä.

Ennakkoon 17.4. mennessä mukaan ilmoittautuneille varataan ilmaiseksi Kasvattajan käsikirja 2017.

Ilmoittaudu mukaan lähettämällä sähköpostia osoitteeseen kymikennelneuvoja@gmail.com.
Myös kysymyksiä ja keskustelutoiveita voi lähettää ennen tilaisuutta samaan osoitteeseen.

Ajo-ohje:
Haminantieltä (tie nro. 26) käännytään Linnalantielle ja sitä jatketaan n. 1,2 km, jonka jälkeen Luumäen kunnantalo on oikealla.

Kouvolantieltä (tie nro. 6) käännytään Linnalantielle ja sitä jatketaan n. 1,0 km, jonka jälkeen Luumäen kunnantalo on vasemmalla.

Katso tarkemmat ajo-ohjeet täältä.

Itsenäisyyden juhlavuoden kunniaksi Kennelliitto on käynnistänyt Kotimaiset rodut kansallisaarteinamme -hankkeen, joka on osa Suomen itsenäisyyden satavuotisjuhlavuoden ohjelmaa. Hankkeen avulla tehdään tunnetuksi suomalaisia koirarotuja ja edistetään niiden säilymistä ja kasvatustyötä. Hankkeen ohjelma toteutetaan yhteistyössä kotimaisten rotujen rotujärjestöjen kanssa.