Kennelliiton kursseja järjestävät yhdistykset ja kennelpiirit voivat tästä päivästä lähtien anoa kursseja Omakoira-jäsenpalvelun kautta. Omakoiraan on tehty päivitys, jonka ansiosta kurssien anominen on helppoa ja nopeaa sähköisesti.

Omakoiran kautta voi aluksi anoa Kennelliiton suosituimpia kursseja. Näitä ovat kasvattajan perus- ja jatkokurssit, koetoimitsijan perus- ja lajikurssit, tunnistusmerkitsijän peruskurssi, ylituomarin peruskurssi, palkintotuomarin perus- ja jatkokurssit sekä kehätoimitsijakurssi. Kurssit voidaan myös hyväksyä Omakoirassa.

Katso ohjeita kurssien anomiseen täältä

Myös terveystutkimusten lähetteet voi tilata Omakoiran kautta

Viime vuoden marraskuusta lähtien koiranomistaja on voinut tilata lähetteen Kennelliiton virallisiin terveystutkimuksiin sähköisesti ennen eläinlääkärille menoa. Lähete tehdään Kennelliiton Omakoira-jäsenpalvelun tai Kennelliiton nettisivujen kautta.

Lähetteen voi edelleen tehdä myös eläinlääkäriasemilla, joskin lähetteen tilaaminen etukäteen on edullisempaa. Etukäteen luodun lähetteen hinta on Kennelliiton jäseniltä 2,40 euroa ja ei-jäseniltä 5,20 euroa. Eläinlääkäriasemalla tehdyn lähetteen hinta on vuoden alusta ollut Kennelliiton jäsenille 5,20 euroa ja ei-jäsenille 9,80 euroa.

Sähköisen lähetteen voi tällä hetkellä tilata polvi-, syringomyelia-, lonkka- ja kyynärtutkimuksiin. Lähiaikoina lähetteen tilaaminen mahdollistuu myös sydäntutkimuksiin. Vähitellen kaikkien virallisten terveystutkimusten lähetteet siirretään tilattaviksi sähköisesti.

Lue lisää sähköisistä lähetteistä

Lisätietoja: