Vuoden näyttelykoira -kilpailun sääntöihin on tehty muutoksia 1.11.2017 alkaen.

Koiramme-lehti palkitsee vuosittain yhdessä Agria Eläinvakuutuksen ja Royal Caninin kanssa Koiramessuilla Helsingissä kolme parasta Vuoden Näyttelykoira-, Vuoden Veteraani- ja Vuoden Kasvattaja -kilpailijaa.

Kilpailuissa otetaan huomioon kaikissa Suomessa järjestetyissä virallisissa kaikkien rotujen näyttelyissä (kaikkien rotujen näyttelyt, kansainväliset näyttelyt, NORD-näyttelyt) saavutetut RYP- ja BIS-sijoitukset. Lisäksi otetaan huomioon rotujärjestön tai rotua harrastavan yhdistyksen pääerikoisnäyttelyn ROP- ja VSP-tulokset. Vuoden Kasvattaja- ja Vuoden Veteraani -kisoissa pisteitä annetaan entisten BIS-sijoitusten sijaan ROP-sijoituksista. Kunkin kilpailijan osalta lasketaan mukaan korkeintaan kahdeksan parasta tulosta.

Kilpailussa otetaan huomioon näyttelyt, jotka on pidetty edellisvuoden marraskuun alun ja kuluvan vuoden lokakuun lopun välisenä aikana. Jos rotujärjestöllä tai rotua harrastavalla yhdistyksellä ei ole kilpailukaudella omaa pääerikoisnäyttelyä, niin rodun pääerikoisnäyttelyksi luetaan kilpailukauden viimeinen kansainvälinen näyttely. Vuonna 2018 se on Seinäjoen kansainvälinen näyttely 27.-28.10.

Tarkempaa tietoa Vuoden näyttelykoira -kilpailun säännöistä löytyy täältä.

Vuoden 2017 näyttelykoirakilpailun tulokset löytyvät täältä.

Kilpailun palkinnot jaetaan Koiramessuilla 10.12. ennen näyttelyn parhaan koiran valintaa.