Agria KoiraExpossa 3.–4. helmikuuta avataan Kennelliiton teemavuosi, joka keskittyy sähköisiin palveluihin koiraharrastuksen ja koiran hyvinvoinnin tukena.

– Kennelliitto on koiran paras ystävä myös verkossa, tiivistää teemavuoden sanoman Kennelliiton hallituksen puheenjohtaja Harri Lehkonen.

Teemavuoden aikana otetaan käyttöön uusia sähköisiä palveluita ja päivitetään jo olemassa olevia palveluita helppokäyttöisemmiksi ja asiakasystävällisemmiksi. Kevään aikana julkaistaan Kennelliiton sähköisen Omakoira-palvelun mobiiliversio. Sen tunnus on tyylitelty suomenpystykorvan pää.

– Mobiilisovellukseen rakennetaan ja otetaan käyttöön uusia ominaisuuksia vuoden mittaan, kertoo palvelusta vastaava toimitusjohtaja Juha Tenhunen Kennelliiton tytäryhtiö PrettyBit Projects Oy:stä.

Mobiilisovelluksen kautta voidaan jakaa tiedotteita jäsenille ja erilaisia hyväksymispyyntöjä esimerkiksi pentuerekisteröinnistä ja koiran omistajanvaihdoksesta sekä ilmoituksia koe- ja kilpailutuloksista ja terveystuloksista. Sovelluksen kautta saa myös käyttöön Kennelliiton sähköisen jäsenkortin.

Kaikkia koiranomistajia ilahduttaa varmasti se, että Omakoiran mobiiliversioon saa jatkossa ladattua oman koiran kuvan rekisteröintitietojen oheen. Tavoitteena on saada jatkossa koiran rokotustiedot näkymään palvelussa. Omakoiran mobiiliversio tulee ladattavaksi Applen App Storeen ja Google Play’hin huhtikuussa.

Tänä vuonna myös otetaan asteittain käyttöön Kennelliiton oma sähköinen oppimisalusta ja uusitaan Kennelliiton verkkosivut. Lisäksi on tarkoitus uudistaa jalostustietojärjestelmä helppokäyttöisemmäksi ja tuoda sinne uusia ominaisuuksia.

– Verkkopalveluiden kehittämistyössä hyödynnetään käyttäjäpalautetta, kertoo teemavuotta luotsaava Kennelliiton hallituksen jäsen Kimmo Nokelainen.

Koiran terveydestä ja hyvinvoinnista monipuolista tietoa Agria KoiraExpossa

Vantaalla järjestettävä Agria KoiraExpo on Kennelliiton vuosittain koulutus- ja luentotapahtuma kaikille kennelpiireille, rotujärjestöille ja -yhdistyksille sekä Kennelliiton jäsenille. Tapahtumassa on tänä vuonna mukana yli 400 osallistujaa.

Lauantaina Agria KoiraExpossa kuullaan positiivisuutta ja tahdonvoimaa huokuvan Pekka Hyysalon ja FightBackin tarina. Ohjelmassa on myös vaikuttavan viestinnän koulutusta järjestöalan osaajilta, käytännönläheisiä vinkkejä yhdistyksen taloudenpitoon sekä niin tavallisille koiranomistajille kuin kasvattajille hyödyllistä faktaa koiran käyttötarkoituksesta, luonteesta ja hyvinvoinnista.

Koiran terveydestä ja hyvinvoinnista luennoivat ELT Anna Hielm-Björkman ja MMM, jalostusagronomi Johanna Anturaniemi ja Robin Moore Helsingin yliopiston Eläintieteellisen tiedekunnan DogRisk-tutkimusryhmästä sekä FT, SmartDog-testin asiantuntija Katriina Tiira Helsingin yliopistosta.

Järjestöjen viestinnästä ja vaikuttamisesta luennoivat viestintäyrittäjä, Vuoden viestintäammattilainen 2015 Heidi Korva, viestintäpäällikkö Anna Koroma-Mikkola Suomen Partiolaisista, viestintäpäällikkö Terhi Käkelä Suomen 4H-liitosta sekä johtava asiantuntija, palvelumuotoilija Marjahelena Salonen Marttajärjestöstä.

Agria KoiraExpossa kuullaan myös monia muita Kennelliiton ja yhteistyökumppaneiden asiantuntijoita. Lisäksi tapahtumassa esitellään Kennelliiton sähköisiä palveluita ja niiden kehittämistä. Tarkempaa tietoa tapahtumasta löytyy täältä.

Keksi Kennelliiton oppimisalustalle nimi ja osallistu kilpailuun

Lisätietoja:

Kennelliiton viestintä