Kennelliiton hallitus on päättänyt, että uusi koirarekisteriohje tulee voimaan vasta 1.1.2023, eikä 1.1.2022, kuten alun perin oli tarkoitus.

Kennelliiton hallituksen kokouksessaan 17.6.2021 hyväksymään uuteen koirarekisteriohjeeseen on tarpeen tehdä vielä täsmennyksiä.

- Jotta ohjeen vaatimat muutokset ehditään tehdä tietojärjestelmiin ja koulutukset ohjeesta ehditään järjestää laajalti eri kohderyhmille, oli ohjeen voimaantuloa tarpeen siirtää, kertoo kasvattajatoimikunnan varapuheenjohtaja Vesa Lehtonen.

Kennelliitto tulee tiedottamaan ohjeesta ja siitä järjestettävistä koulutuksista tarkemmin vuoden 2022 alussa.

Rekisteröintimaksuihin ei muutoksia vuonna 2022

Kennelliiton valtuusto päätti kokouksessaan 28.11.2021, että rekisteröintimaksuihin ei tule muutoksia ensi vuonna.

Rekisteröintimaksut vuonna 2022 ovat:

Maksuluokka 1

Rekisteröintimaksu kennelnimen omistavien kasvattajasitoumuksen allekirjoittaneiden, Kennelliiton ja rekisteröitävän rodun rotuyhdistyksen jäsenten Kennelliiton hyväksymässä rekisterissä olevien koirien jälkeläisille. 35,00 € / koira

Maksuluokka 2

Rekisteröintimaksu koirille, joiden kasvattajat eivät täytä 1. luokan ehtoja 70,00 € / koira
Rekisteröintimaksu – tuontikoira ja rotuunotto (ei koske kotimaisia rotuja) 65,00 € / koira

Rekisteröintimaksujen lisäksi pentueen rekisteritodistusten toimittamisesta peritään kaikissa maksuluokissa viiden euron käsittelymaksu.

Kasvattajatoimikunnan varapuheenjohtaja
Vesa Lehtonen