Suomen Kennelliiton silmätarkastuspaneeli järjestetään lauantaina 25.3.2023 Tampereella. Viimeinen ilmoittautumispäivä on sunnuntaina 5.3.

Koiran omistaja voi anoa koiran pääsyä paneeliin vain, jos koira on saanut toisistaan poikkeavat viralliset silmätarkastuslausunnot (diagnoosi ensin vakavampi, sitten lievempi). Kennelliiton Perinnöllisten silmäsairauksien ohjeen mukaan koiran erilaisista silmätarkastuslausunnoista jää huonompi (sairas) voimaan, kunnes Kennelliiton järjestämä silmätarkastuspaneeli on kumonnut sairas-lausunnon. Paneelitarkastuksen suorittaa kolme valtuutettua silmätarkastuseläinlääkäriä.

Lisätietoa paneelista ja hausta löytyy aikaisemmin julkaistusta uutisesta.

Paneeliin ilmoittaudutaan sunnuntaihin 5.3. mennessä osoitteeseen jalostusposti@kennelliitto.fi. Kennelliitto ottaa koiran omistajaan/ilmoitettuun haltijaan yhteyttä sähköpostitse ilmoittautumisajan päätyttyä. Paneeliin hyväksytyn koiran omistajan tulee suorittaa 42 euron suuruinen käsittelymaksu viestin antaman ohjeistuksen mukaisesti.

Aiemmin saapuneet paneelipyynnöt huomioidaan.

Lisätietoja:

jalostusposti@kennelliitto.fi