Oletko kiinnostunut edistämään koirien hyvinvointia ja hyvää koiranpitoa? Hae nyt tärkeään luottamustehtävään Kennelliiton kennelneuvojaksi! Tehtävänäsi on neuvoa ja auttaa kasvattajia sekä koiranomistajia koiranpitoon liittyvissä asioissa. Koulutamme ja valtuutamme valitut henkilöt tehtävään.

Kennelneuvoja toimii Kennelliiton alaisuudessa yhteistyössä kasvattajien, koiranomistajien, kennelpiirien, aluekouluttajien ja eläinsuojeluviranomaisten kanssa.

Kennenlneuvojat tekevät vapaaehtoistyötä ensisijaisesti oman kennelpiirinsä alueella. Uusia kennelneuvojia tarvitaan koko maahan, mutta tekijöitä kaivataan erityisesti Etelä-Hämeen, Keski-Suomen, Pohjois-Hämeen, Pohjois-Karjalan, Pohjois-Savon, Suur-Savon ja Vaasan kennelpiireissä. Tutustu kennelpiireihin täältä.

Hakemillamme henkilöillä on:

• hyvä tietämys kenneltoiminnasta sekä kokemusta kennelpiiristä ja/tai rotujärjestöstä ja/tai alueellisesta kenneljärjestöstä
  • kyky toimia puelueettomasti ja hyvässä yhteistyössä eri toimijoiden kanssa
  • hyvät neuvottelu-, kuuntelu- ja esiintymistaidot
  • hyväksytysti suoritettu kasvattajan perus- ja jatkokurssi
  • voimassa oleva, vähintään viiden vuoden yhtäjaksoinen jäsenyys Kennelliitossa
  • voimassa oleva kasvattajasitoumus
  • moitteeton osallistuminen kennelharrastukseen viimeisen kymmenen vuoden ajalta (ei kurinpitorangaistuksia eikä eläinsuojelurikoksia tai -rikkomuksia)

Hae tehtävään vapaamuotoisella hakemuksella 31.1.2020 mennessä. Toimita hakemuksesi PDF-muodossa sähköpostitse: kasvattajatmk@kennelliitto.fi. Kerro hakemuksessa kokemuksestasi koiraharrastuksen parissa. Liitä hakemuksen mukaan omalta kennelpiiriltä saatu kirjallinen hyväksyntä kennelneuvojaksi hakemisesta.

Hakemusten perusteella kutsumme hakijoita haastatteluun. Hakemusten ja haastatteluiden nojalla valitsemme osallistujat kennelneuvojien koulutusviikonloppuun, johon osallistuminen on edellytys mahdolliselle kennelneuvojaksi nimeämiselle. Koulutusviikonloppu järjestetään 4.–5.4.2020. Kasvattajatoimikunnan esityksestä Kennelliiton hallitus pätevöittää uudet kennelneuvojat.

Tutustu kennelneuvontaan ja kennelneuvojaohjeeseen.

Lue myös, mitä kolme kennelneuvojaa kertoo tehtävistään.

Lisätietoja:

Katariina Suomi
kennelneuvonnan koordinaattori, Suomen Kennelliitto ry
vastuullinenkoirankasvatus@kennelliitto.fi

Muokattu 28.10. kello 10.40: Muutettu hakemuksen viimeinen jättöpäivämäärä.