Royal Canin Finland Oy och Finska Kennelklubben har förnyat sitt samarbetsavtal. Enligt avtalet som sträcker sig till 2022 är Royal Canin Kennelklubbens huvudsamarbetspartner på hundfoderbranschen. I och med avtalet syns Royal Canin på Koiramessut i december på många olika sätt.

Kennelklubben och Royal Canin ger tillsammans ut information om ansvarsfullt hundägande och hunduppfödning, hälsosam utfodring av hund samt andra frågor som berör hundens välfärd.

– Detta femåriga samarbetsavtal är betydelsefullt för oss och möjliggör ett mångsidigt samarbete, säger Finska Kennelklubbens styrelseordförande Harri Lehkonen. Hundarnas välfärd är ett viktigt mål för oss båda.

– Jag är glad över att vi kan tillsammans med Finska Kennelklubben främja välfärden hos djur, understryker också Tessi Romel som är General Manager på Royal Canin. Kennelklubben är en viktig och väldigt professionell samarbetspartner för oss. Vi har gemensamma mål som utgör en gynnsam bas för ett fortsatt samarbete för åren som kommer.

Samarbetet mellan Kennelklubben och Royal Canin började år 2012. Nu kom man för första gången överens om ett samarbete på fem år.

Finska Kennelklubben
Markku Mähönen, verksamhetsledare