Amerikansk cocker spaniel Very Vigie All Or Nothing var Best In Show på Helsinki Winner 2021. Hunden har fötts upp av Sanna Vartiainen och ägs av Heidi Kangas och Sanna Vartiainen. Utställningens bästa hund valdes av Harri Lehkonen. 6 397 hundar deltog i utställningen.

Programmet på årets Koiramessut har begränsats i syfte att skapa mera utrymme på evenemanget. De två valputställningarna på mässan har ställts in och inga finaltävlingar för uppfödargrupperna eller premieringar av hjältehundar ses i stora ringen.

Resultat från Helsinki Winner 2021-utställningens finaltävlingar finns här.

339 olika raser var representerade på dagens utställning. Största representationen hade whippet (99), labrador retriever (91), dalmatiner (89), golden retriever (89) och shetland sheepdog (83).

På utställningsdagen tävlades också årets sista FM-kvaltävling i junior handling, med isländska Audur Sif Sigurgeirsdottir som domare. I tävlingen placerades undantagsvis fyra deltagare som alla fortsätter till söndagens FM-final. Till morgondagens final fortsätter kvaltävlingens vinnare Moona Wickström, Siiri Kaskinen som kom på tredje plats, Emma Tammi som kom på fjärde plats samt Alma Palkeinen som kom på femte plats och som går vidare till finalen från reservplats, då andraplacerade Karen Kristla Dynaway inte deltar i finalen. Finalen tävlas utan indelning i åldersserier.

BIS Helsinki Winner 18.12.2021 Jukka Pätynen

Best in Show på Helsinki Winner 2021 var amerikansk cocker spaniel Very Vigie All Or Nothing, som ägs av Heidi Kangas och Sanna Vartiainen. Best in Show-pokalen utdelades av Best in Show-domare Harri Lehkonen samt Royal Canin Oy:s Account Manager Riitta Niemelä, vinnarutställningskommitténs ordförande Kari Järvinen och landschef för Agria Eläinvakuutus Anna Linder. Foto: Jukka Pätynen

Helsinki Winner 18.12.2021 BIS veteraani

Dagens bästa veteran var keeshond Eerondaali Nightwish som ägs av Petri Turunen. Dagesn bästa veteran utsågs av Leni Finne. Foto: DogXpress / Heidi Örling