Tidskriften Våra hundar

Medlemmarna i Kennelklubben får som medlemsförmån tidskriften Koiramme – Våra hundar, med mångsidiga och intresseväckande artiklar för alla hundintresserade.

Tidskriftens läsare får årligen tillgång till omkring tusen sidor information och fakta om hundar, allt hemskickat. Tidskriften beskriver och tar ställning till frågor om bättre hundhållning, övervakning av hundars hälsa, lagstiftning om och beskattning av hundar; där ges rapporter från hundutställningar och prov och där diskuteras aktuella händelser och de senaste trenderna i branschen.

Våra hundar presenterar senaste nytt om större evenemang med hundanknytning. Tidskriften ger en mångsidig bild av olika hundhobbyer. Ämnena täcker ett stort område, från jakt med hund till kompishundsinsatserna i äldreboende.

Tidskriften postas till alla medlemmar i Kennelklubben. Den kan också läsas i nästan alla bibliotek i Finland. Lösnummer finns till salu i tidningskiosker och i dagligvaruhandlarnas tidningsställningar.

Ett suveränt reklammedium

Det finns omkring 650 000 hundar i Finland. Tidskriften Koiramme – Våra hundar är ett utmärkt annonsmedium och är den överlägset mest täckande reklamkanalen för marknadsföring av varor och tjänster som riktas till hundintresserade. Mängden läsare per nummer har uppmätts till ca 387 000 (enligt KMT, våren  2010).

Kontaktuppgifter till tidskriften Koiramme – Våra hundar hittar du här.