Medlemskap och förmåner

Foto:
Jukka Pätynen

Medlemskap i Kennelklubben medför anmärkningsvärda förmåner. Som medlem får du exempelvis den mångsidiga och högklassiga tidskriften Koiramme – Våra hundar. Också den elektroniska Omakoira-tjänsten står till ditt förfogande. I Omakoira kan du t.ex. göra ägaranmälan.

Tidskriften Koiramme – Våra hundar

Koiramme – Våra hundar är en tidskrift Kennelklubbens medlem får hem 10 gånger om året. Den är en av världens största hundmagasiner och Finlands största hobbytidningar. I den färggranna och mångsidiga Koiramme – Våra hundar finns artiklar om bl.a. hundens mentalitet, hälsa och olika grenar inom hundsporten. Den är verkligen tidning nummer 1 för en hundvän. Det går också att beställa en version av tidskriften som behandlar jakthundar och -prov, MetsästysKoiramme.

Rabatter

Kennelklubbens medlemmar kan registrera sina valpkullar på Omakoira till nedsatt pris. Medlemmen får också rabatt på remisser för hundens hälsoundersökningar

Kennelklubbens medlemmar får också en rabatt på 10 % på djurförsäkringar hos Agria Djurförsäkring. Kennelklubbens uppfödarmedlemmar får gratis Agria Valpförsäkring då de gör valpkullsanmälan på Omakoira-tjänsten. Försäkringen gäller från 5 veckors ålder fram till tidpunkten för valpens leverans, dock högst upp till 12 veckors ålder. Försäkringen träder i kraft då uppfödaren ger tillstånd för Agria att ta kontakt. Tillståndet ges på Omakoira-tjänsten i samband med valpkullsanmälan.

Hundsporten bringar oss närmare varandra

Hunden är människans bästa vän. Med din hund träffar du andra hundmänniskor. Intresseföreningen för alla som har hundar som hobby, Kennelklubben, arbetar för hundvännens bästa. Som medlem i en stor förening är du inte ensam med dina hundproblem. Kennelklubben har över 150 000 medlemmar. Medlemmar i Kennelklubben är också över hundra specialklubbar och rasföreningar samt hundratals rasklubbar, hundklubbar och jaktföreningar.

Kennelklubbens rådgivning

På Kennelklubbens rådgivning får du mångsidig information exempelvis om att skaffa hund, hundskötsel och hobbymöjligheter. Telefonnumret är (09) 887 300. Du hittar också en hel del hundrelaterad information på Kennelklubbens webbplats.

Bli medlem!