Kennelliiton jäsenyhdistykset järjestävät perinteisesti monenlaisia tapahtumia Koiranpäivänä. Kokoamme tietoa tapahtumista tälle verkkosivulle.

Tietoa tapahtumista voi lähettää meille Kennelliiton viestintään osoitteeseen viestinta@kennelliitto.fi.

Palveluskoiraliiton Koiranpäivän haaste

Palveluskoiraliitto kannustaa rakentamaan hyviä koirakohtaamisia eri tilanteissa ja nyt Palveluskoiraliitto haastaa kaikki koiraharrastajat jakamaan hyviä kokemuksiaan erilaisista kohtaamisista kuvina/videoina. Palveluskoiraliiton Koiranpäivä-haastekampanja 2022 Facebook-ryhmässä on kullekin Palveluskoiraliiton hallinnoimalle koe- ja kilpailulajille oma ketjunsa sekä ketju ”arkielämää”.

"Palveluskoiraliiton Koiranpäivä-haastekampanja 2022” löytyy Facebookista ryhmänä Palveluskoiraliiton Koiranpäivä-haastekampanja 2022

Keski-Uudenmaan kaveri- ja lukukoirien Koiranpäivän tapahtuma

Keski-uudenmaan kaverikoiria sekä lukukoiria voi tavata koiranpäivänä Keravan Puuvalonaukiolla. Esittelemme myös molempaa Kennelliiton vapaaehtoistoimintaa.

Linkki Facebook tapahtumaan.

Etelä-Pohjanmaan kennelpiirin Koiranpäivän kulkue

Etelä-Pohjanmaan kennelpiiri järjestää perinteisen Koiranpäivän kulkueen Seinäjoella. Koiranpäivän kulkue lähtee liikkeelle klo 13. Saavuthan paikalla viimeistään 12:30. Mukaan voi liittyä myös matkalla.

Lisätietoja Etelä-Pohjanmaan kennelpiirin Facebook-sivulla.

Porin kaverikoirat

Käy tutustumassa Porin kaverikoiriin Koiranpäivänä 24.4. Koti & Piha -messuilla Porin Karhuhallin piha-alueella oranssilla teltalla.

Lisätietoja tapahtumasta.

Koiranpäivän ohjelmaa Vuosaaren kirjastossa

Vuosaaren kirjastossa järjestetään lauantaina 23.4. tapahtuma koirille ja koirien ystäville. Paikallinen vapaa kirjoittaja Jaana-Mirjam Mustavuori kertoo kirjastolla ihmisen ja koiran suhteesta ja kirjastaan Koirailoa! (Kirjapaja, 2021). Tapahtumasta tekee erityisen se, että myös koirat ovat tervetulleita seuraamaan keskustelua. Kirjasto ei ole auki sunnuntaisin, ja siksi tapahtuma järjestetään jo Koiranpäivän aattona.

Linkki Facebook-tapahtumaan.

Tapahtuma kirjaston nettisivuilla.

Jalostuspäivien koiranäyttely Kuopiossa

Jalostuspäivien koiranäyttely on perinteikäs koiranäyttely, joka on tarkoitettu metsästyspystykorville ja lappalaiskoirille. Vuoden 2022 Jalostuspäivien koiranäyttely järjestetään Kauppakeskus Matkuksen parkkialueella Koiranpäivänä 24.4.2022. Näyttely alkaa klo 09.00 ja huipentuu iltapäivällä (arviolta n. klo 15.00–16.00 välillä) alkaviin loppukilpailuihin. Näyttelyyn on ilmoittautunut kaiken kaikkiaan 443 koiraa.

Näyttelyyn on yleisöllä vapaa pääsy, ja myös pysäköinti on maksuton.Näyttelyalueella on buffet, jossa on myynnissä kahvia, hernerokkaa, grillimakkaraa ja muuta pientä purtavaa.

Lisää tietoa tapahtumasta