Koronatilanteesta johtuen Koiranpäivä on tänäkin vuonna virtuaalinen. Haastamme kaikki rotujärjestöt ja -yhdistykset sekä kennelpiirit mukaan keksimään kivaa tekemistä ja somehaasteita koirille ja omistajille päivän kunniaksi. Erilaisia haasteita, kuten esimerkiksi temppuvideoita, harrastuslajien esittelyä ja kuvahaasteita voi jakaa sosiaalisessa mediassa ja muilla verkkoalustoilla. Jaamme jäsenyhdistystemme kautta Koiranpäivän aktivointivinkkejä, tietoa ja tunnelmia verkossa. Jotta Koiranpäivän julkaisut erottuvat, julkaisuissa kannattaa käyttää hashtageja #koiranpäivä, #koiranpäivä2021, #koiranpäiväonmeidänpäivä, #tassuatoiseneteen ja #koiranpäivänvinkki.

Ilmoitetut tapahtumat

Etelä-Pohjanmaan kennelpiirin Facebook-sivun Koiranpäivä-tapahtuma 24.4.

Etelä-Pohjanmaan kennelpiirin Facebook-sivulla on käynnissä arpajaiset. Arpajaisiin voi osallistua lähettämällä videon tai kuvan oman koiran kanssa harrastamisesta.

Lisäksi Facebook-sivulla esitellään päivän aikana myös erilaisten kennelpiirin alueella toimivien yhdistysten ja muiden toimijoiden järjestämää harrastustoimintaa. Ajatuksena, mistä voi löytää harrastusporukan, jos joku laji erityisesti kiinnostaa. Sivulla julkaistaan myös Koiranpäivänä eri lajien esittelyvideoita.

Katso lisää Etelä-Pohjanmaan kennelpiirin Facebook-sivulta >

Pohjois-Savon kennelpiiri palkitsee kennelpiirin Vuoden koiran 24.4. kello 12

Pohjois-Savon kennelpiiri palkitsee vuosittain Vuoden koiran. Tänä vuonna palkitseminen suoritetaan pienimutoisesti Kuopion torilla Velj'mies -patsaalla kello 12. Palkitsemisesta vastaa kennelpiirin puheenjohtaja Erkki Savolainen.

Lisäksi kennelpiiri haastaa kaikki miettimään, miten koiran kanssa voi elää hyvää elämää. Videoita, kuvia ja tarinoita voi jakaa kennelpiirin Facebook-sivulle.

Katsoo lisää Pohjois-Savon kennelpiirin Facebook-sivulta >

Suomen Pystykorvajärjestö - Metsästyskoiran kanssa aktiivista elämää ympäri vuoden

Suomen Pystykorvajärjestö kerää harrastajilta kuvia ja videoita siitä, kuinka metsästyskoiraa voidaan aktivoida myös lepokaudella. Kuvia ja videoita kerätään Suomen Pystykorvajärjestön Facebook-sivulla. Osallistujien kesken arvotaan tuotepalkintoja.

Katso lisää Pystykorvalehden Facebook-sivulta >

Tutustu myös Pystykorvalehden Instagram-tiliin >

Suomen Newfoundlandinkoirayhdistys järjestää etäluennon 24.4. klo 12-14

Suomen Newfoundlandinkoirayhdistys järjetää lauantaina 24.4. klo 12-14 etäluennon Teamsissa koirien sydänsairauksista. Luennoitsijana koirien sydänsairauksiin perehtynyt pieneläinsairauksien erikoiseläinlääkäri, dosentti, eläinlääketieteen tohtori Maria Wiberg.

Luento kustantaa 10 € Suomen Newfoundlandinkoirayhdistyksen jäsenille, ei-jäsenille 20 €.

Ilmoittaudu luennolle viimeistään ke 21.4. sähköpostiosoitteeseen nf.paivitys@gmail.com

Lisätietoja luennosta >

Suomen Newfoundlandinkoirayhdistyksen somehaaste

Yhdistys jakaa Koiranpäivän viikolla lyhyitä nöffimäisiä temppuvideoita sosiaalisen median tileillään. Nöffiyhdistys haastaa koiranomistajia osallistumaan somehaasteeseen omilla temppuvideoillaan. Somehaasteeseen voi osallistua hashtageilla #nöffitkinosaa ja # newfoundlandinkoirayhdistys. Katso lisätietoja yhdistyksen Instgram-tililtä ja Facebook-sivulta.

Ålands kenneldistriktin Facebook-sivun Koiranpäivän haaste

Ålans kenneldistrikt'n Facebook-sivulla on käynnissä Koiranpäivän haaste. Siinä haastetaan koiranomistajat jakamaan kennelpiirin Facebook-sivulla kuvia mieluisista harrastuksista koiriensa kanssa. Kuvia jakaneiden kesken arvotaan palkinnoksi ilmoittautuminen vuoden 2021 Åland Dog Show'hun.

Katso lisää Ålands kenneldistrik'tin Facebook-sivulta >

Kokoamme tälle sivuille tietoa kennelpiirien ja jäsenyhdistysten järjestämistä Koiranpäivän haasteista ja tapahtumista. Kertokaa tietoja ilmoittaessanne:

1. Mitä tapahtuu?
  2. Missä?
  3. Milloin?
  4. Mitkä yhdistykset tai muut tahot ovat mukana?
  5. Onko tapahtuma maksullinen vai maksuton?

Tiedot voi lähettää Kennelliiton viestintään osoitteeseen viestinta@kennelliitto.fi Toivomme saavamme tiedot viimeistään to 22.4. mennessä.

Voit olla kiinnostunut myös näistä

Koiranpentu noutaja
Opi koirasi parhaaksi kaveriksi – Koiranpäivä kannustaa koiran aktivointiin positiivisen kautta Lue lisää
Koiranpentu noutaja