Haku 2021 Tokonuoret-valmennusryhmään

Haku vuoden 2021 Tokonuoret valmennusryhmään on avoinna 15.1.2021-5.2.2021 klo 12 saakka.

Hakulomakkeet löytyvät hakuaikana tältä sivulta:

Haku Tokonuorten valmennusryhmään 2021 (uusi hakija)

Haku Tokonuorten valmennusryhmään 2021 (jatko)

Vuoden 2021 Tokonuoret valmennusryhmän leirit pidetään Koronatilanteen salliessa 15.-17.6.2021 ja 8.-10.10.2021. Leiripaikat selviävät myöhemmin.

Lisätietoja: nuoriso@kennelliitto.fi

Toiminta

Kennelliiton Tokonuoret-valmennusyhmä on tarkoitettu nuorille toko-ohjaajille, jotka jo kilpailevat tai jotka tähtäävät kilpailemaan tottelevaisuuskokeissa ja/tai ovat kiinnostuneita koulutusohjaajan, koetoimitsijan jne. tehtävistä. Tokonuoret valmennusryhmälle järjestetään kaksi viikonlopun mittaista leiriä vuosittain. Ryhmällä on myös oma Facebook-ryhmä, joka toimii osallistujien tukena leirien välissä.

Kustannukset

Kennelliitto vastaa valmennusryhmälle järjestettävien tapahtumien koulutusten, tilavuokrien ja ruokailuiden kustannuksista. Ryhmän jäsenet maksavat itse majoitukset ja edestakaiset matkat kotoaan koulutuksiin.

Hakeminen

Ryhmässä voi olla samaan aikaan noin 14 koirakkoa, jotka valitsee hakemusten perusteella Kennelliiton nuorisotoimikunta.

Ryhmän jäsenen tulee olla Suomen Kennelliiton jäsen, ja hänen tulee osallistua aktiivisesti valmennusryhmän toimintaan. Ryhmään voi hakea kaikenrotuisen tai monirotuisenkin koiran kanssa. Jäsenyys ryhmässä on koirakkokohtainen ja kestää vuoden kerrallaan. Koiran tulee olla ryhmän tapahtumien aikana 4kk-10 vuotta, terve ja rokotettu Kennelliiton rokotusmääräysten mukaisesti.

Ryhmään haetaan kirjallisella hakemuksella annetun hakuajan puitteissa. Hakijoita valitessa kriteereinä käytetään muun muassa hakijan harrastustaustaa sekä tavoitteita.