MH-toimihenkilökoulutus

MH-luonnekuvauksen aikana radalla työskentelevät tehtäviinsä koulutetut toimihenkilöt.

Vuoden 2016 koulutukset

MH-toimihenkilökoulutus 28.−29.5.2016.

Ilmoittautuminen koulutukseen on päättynyt.

Kennelliiton käyttäytymisen arviointi -työryhmä järjestää MH-toimihenkilökoulutuksen toukokuussa Jämsässä.

Kurssin suorittaminen antaa oikeudet toimia MH-toimihenkilönä. Toimihenkilöt työskentelevät luonnekuvauksessa kaikissa avustajan tehtävissä, niin haalarin kiskojina, ampujina, aaveina kuin etäleikkijöinäkin. Toimihenkilöt toimivat myös vastaavina koetoimitsijoina. Koulutukseen kuuluu mm. kuvauksen läpikäynti sekä teoriassa että käytännössä, radan rakennusta ja sääntöihin perehtymistä.

Koulutukseen pääsyn edellytyksenä on

• Täysi-ikäisyys
  • Suoritettu Koetoimitsija 1 -kurssi

Kurssimaksu on 90 € ja se sisältää koulutuksen ja materiaalin sekä aamukahvin, lounaan ja iltapäiväkahvin molempina päivinä. Kurssimaksu maksetaan ilmoittautumisen yhteydessä ja palautetaan ainoastaan lääkärintodistusta vastaan.

Kurssipaikka
Särkisaaren leiri- ja kurssikeskus
Särkisaarentie 365
42100 Jämsä
www.jamsanseurakunta.fi/sarkisaari/

Yöpyminen
Mahdollinen majoittuminen on omakustanteinen ja varataan itse suoraan kurssipaikasta, puh. 040 805 0045 tai arja.nieminenatevl.fi
Yöpyminen maksaa 20 €/hlö/vrk, hintaan kuuluu myös saunominen. Tarjolla on kahden, neljän ja kuuden hengen huoneita.
Lisäpalveluna liinavaatteet 10 €, päivällinen 15 €, ilta- tai aamupala 8 €.
Jos majoittujia tulee yli 20, lasketaan majoitushintoja 10 %.

Kurssin toteutuminen edellyttää riittävää määrää ilmoittautumisia.

Vaatimukset toimihenkilökoulutuksen osallistujalle:

MH- toimihenkilö (yhdistetty entinen C- ja B- toimihenkilö)

Kurssille voi hakeutua henkilö, joka on kiinnostunut kouluttautumaan koirien luonteen parissa. Edellytyksenä on täysi-ikäisyys, Kennelliiton jäsenyys sekä suoritettu Koetoimitsijakurssi 1.

Testinohjaaja (A-toimihenkilö)

Pääsyvaatimukset, jotka tulee täyttyä ennen kurssille osallistumista:

• B-toimihenkilön pätevyys
  • Toimiminen vähintään 40 koiran luonnekuvauksessa toimihenkilönä, joista vähintään 20 koiran kuvauksessa etäleikkijän tehtävässä. Toiminta vastaavana koetoimitsijana.

Luonnekuvaaja

Pääsyvaatimukset, jotka tulee täyttyä ennen kurssille osallistumista:

• Kennelliiton Ylituomari 1-kurssi suoritettu
  • A-toimihenkilön pätevyys
  • Testinohjaajana toimiminen vähintään 10 koiran luonnekuvauksessa. Kuvaaja varmentaa suoritukset toimitsijakorttiin.
  • Kennelyhdistyksen, rotua harrastavan yhdistyksen tai rotujärjestön suositus, jonka tulee sisältää selvitys ehdokkaan sopivuudesta ja perehtyneisyydestä MH luonnekuvaustoimintaan
  • Suositus oman alueen kennelpiiriltä

Pätevyyden säilyttäminen

MH-toimihenkilö

Kortti uusitaan viiden vuoden välein sen yhdistyksen suosituksesta, jonka jäsen toimihenkilö on. Uusimista varten aiempi kortti tai kopio siitä toimitetaan Kennelliittoon. Uusimisen edellytyksenä on myös, että toimihenkilö on toiminut virallisessa MH- luonnekuvauksessa toimihenkilönä vähintään kolme kertaa kortin voimassaoloaikana.

Testinohjaaja (A-toimihenkilö)

Kortti uusitaan viiden vuoden välein sen yhdistyksen suosituksesta, jonka jäsen testinohjaaja on. Uusimista varten aiempi kortti tai kopio siitä toimitetaan Kennelliittoon. Uusimisen edellytyksenä on myös, että testinohjaaja on toiminut virallisessa MH-luonnekuvauksessa vähintään kerran vuodessa ja osallistunut testinohjaajien jatkokoulutukseen vähintään joka toinen kerta.

MH-luonnekuvaaja

Luonnekuvaajan on osallistuttava hänelle suunnattuun jatkokoulutustilaisuuteen vähintään joka toinen kerta.

MH-toimihenkilökoulutus

Ohje päivitetty. Voimassa 1.5.14 lähtien.