Kehittyvät verkkopalvelut koiran hyvinvoinnin ja koiraharrastuksen tukena

Vuoden 2018 teemana Kennelliiton toiminnassa on ”Kehittyvät verkkopalvelut koiran hyvinvoinnin ja koiraharrastuksen tukena”. Teemavuosi tuo jäsenistölle, sidosryhmille ja suurelle yleisölle uusia sähköisiä palveluita.

Kehittyvät verkkopalvelut koiran hyvinvoinnin ja koiraharrastuksen tukena
Omakoiran mobiilisovellus
Kennelliiton uudet verkkosivut osoitteessa www.kennelliitto.fi
Kennelliiton sähköinen oppimisalusta
Jalostustietojärjestelmän päivitys

Omakoirasta mobiilisovellus

Merkittävin teemavuonna käyttöön otettava sähköinen palvelu on Omakoiran mobiilisovellus. Siihen saa jatkossa ladattua oman koiran kuvan rekisteröintitietojen oheen. Tavoitteena on myös saada jatkossa koiran rokotustiedot näkymään sähköisessä palvelussa. Sovelluksen kautta voidaan jakaa tiedotteita jäsenille ja erilaisia hyväksymispyyntöjä esimerkiksi pentuerekisteröinnistä ja koiran omistajanvaihdoksesta sekä ilmoituksia koe- ja kilpailutuloksista ja terveystuloksista. Lisäksi sovelluksen kautta saa käyttöön muun muassa sähköisen jäsenkortin.

Jalostustietojärjestelmää uudistetaan

Aloitamme vuoden aikana Kennelliiton jalostustietojärjestelmän kehittämisen. Hyödynnämme työssä käyttäjäpalautetta. Uusimme käyttöliittymän, jotta sen käyttö mobiililaitteilla on jatkossa helpompaa.

Sähköinen oppimisalusta asteittain käyttöön

Olemme ottaneet syksyllä 2017 käyttöön sähköisen oppimisalustan. Se on uudenlainen työkalu kurssimateriaalien työstämiseen ja verkko-opiskeluun. Oppimisalusta tulee jatkossa olemaan tärkeä työväline muun muassa kennelpiirien aluekouluttajille. Alusta on jo käytössä vuoden 2017 ulkomuototuomarikurssilla. Alustalle voidaan jatkossa tuottaa kurssimateriaalia myös esimerkiksi koirakasvattajiksi aikoville ja materiaalia uuden koiran omistajille.

Omakoiran mobiilisovellus tulee ladattavaksi huhtikuussa.
Kennelliiton verkkosivut uusitaan

Kennelliiton verkkosivut taipuvat jatkossa mobiiliversioksi. Uusimme www.kennelliitto.fi -sivuston kesään mennessä. Sivuille tuodaan uusia ominaisuuksia ja niiden käytettävyyttä parannetaan. Nostamme Kennelliiton palvelut paremmin esille.

Kehitämme Kennelliiton viestintää sosiaalisissa medioissa ja lisäämme vuorovaikutteisuutta eri kanavilla.

Palveluiden kehitystyö on jatkuva prosessi, joka ei pääty teemavuoteen. Teemavuoden aikana ja sen jälkeenkin voi nousta esille uusia palveluiden kehittämistarpeita ja ideoita uusiksi sähköisiksi palveluiksi.

Sähköisiä palveluita esitellään vuoden aikana eri tapahtumissa

Esittelemme Kennelliiton uudistuvia sähköisiä palveluita vuoden 2018 aikana eri tapahtumissa. Sähköisten palveluiden ohella kerromme koirien rekisteröinnin ja tunnistusmerkinnän tärkeydestä ja näytämme, miten koirarekisteri toimii käytännössä. Kennelliiton tavoitteena on saada koirien tunnistusmerkintä maakohtaisella mikrosirulla pakolliseksi, ja kaikki koirat Suomessa rekisteriin.