Terveyskysely

•    Vastauksista koostetaan tilastoja; koirakohtaisia tietoja ei julkaista.
•    Voit täydentää aiemmin antamaasi vastausta täyttämällä kyselyn uudestaan. Vastausten yhdistämisessä käytetään koirien tunnistusmerkintätietoja.
•    Voit vastata kyselyyn sekä nykyisten että entisten koiriesi osalta.
•    Kiitos vastaukseen käyttämästäsi ajasta! Kertyvä tieto hyödyttää rotusi jalostusta.

Kennelliiton terveyskyselyn tarkoituksena on kartoittaa rotujen yleistä terveydentilaa. Kyselyn avulla saadaan tietoa myös sellaisista sairauksista, joille ei ole Kennelliiton virallisia tutkimuksia koskevia tutkimusohjeita tai -käytäntöjä.

Kyselyyn annetut vastaukset kertyvät Kennelliitolle. Kennelliitto koostaa vastauksista rotukohtaisia yhteenvetoja jaettavaksi rotujärjestöille ja -yhdistyksille, lisäksi niitä voidaan julkaista Kennelliiton toimesta. Koirakohtaisia vastauksia tai omistajien tietoja ei luovuteta eikä julkaista. Kyselyssä kuitenkin pyydetään koiran tunnistetiedot, koska ne mahdollistavat useampien samasta koirasta annettujen vastausten yhdistämisen sekä aineiston tarkemman tilastollisen analysoinnin.

Kyselyssä tarvittavat koiran tunnistetiedot voi tarkistaa esimerkiksi jalostustietojärjestelmästä tai koiran rekisteritodistuksesta. Pakollisen tunnistusmerkinnän kohdassa voi tarvittaessa mainita, että koiralla ei ole mikrosirua tai tatuointia.

Aiempi kysely oli käynnissä kesään 2017 asti. Sen rotukohtaiset vastausmäärät voit tarkistaa täältä (LINKKI). Aiemman kyselyn tulosraportteja ei tällä hetkellä ole saatavilla.

Terveyskysely on tällä hetkellä tauolla.

Lisätietoja aiheesta voi kysyä osoitteella jalostusposti@kennelliitto.fi

Voit olla kiinnostunut myös näistä

Koiran kasvatus ja terveys
DogWellNet - kansainvälistä yhteistyötä koirien terveyden ja hyvinvoinnin parantamiseksi Lue lisää