Viikonloppuna järjestetty ShowlinkPets-tapahtuma onnistui yli odotusten. Yleisöennätyksen tehneessä tapahtumassa vieraili viikonlopun aikana noin 11 000 ihmistä. Kennelliitto oli vahvasti mukana messuhumussa omilla osastoillaan. Onnistumisen hetkiä ja mieleenpainuvia tilanteita koettiin sunnuntaina käydyssä Nuori Koirataituri 2016 -kilpailussa sekä Kennelliiton pentunäyttelyssä.

Nuori Koirataituri 2016 -kilpailussa nähtiin toinen toistaan hienompia suorituksia molemmissa ikäryhmissä. Ensimmäisestä osakilpailusta finaaliin pääsivät 12–14-vuotiaiden ikäryhmästä Silja Heikkilä ja suomenlapinkoira Riihisillan Rokkimimmi ”Vilma” sekä Annika Mäkinen ja novascotiannoutaja Siipiveikon Täyttä Ruutia ”Ruuti”. 15–17-vuotiaiden ikäryhmästä finaalissa nähdään Emilia Mäkinen ja kääpiövillakoira Evona's Dream Come True ”Ellen sekä Elsi Pulli ja mudi Mustantassun April ”Skitso”. Katso tarkemmat tulokset täältä.

Ilmoittautuminen Helsingissä Eläinystäväni-messuilla järjestettävään 2. osakilpailuun on nyt käynnissä. Katso lisätietoja täältä.

Kennelliiton Royal Caninin kanssa yhteistyössä järjestämässä epävirallisessa pentunäyttelyssä BIS-pentu oli pyreneittenkoira Chenespace Bad To The Bone, jonka omistavat Juulia Salonen ja Mari-Anne Oksanen Espoosta.

Kennelliiton nuorisolle suunnattuun ohjelmaan ja Kennelliiton osastoihin pääsee tutustumaan seuraavan kerran Messukeskuksessa Helsingissä järjestettävillä Eläinystäväni-messuilla 16.–17.4.

Suomen Kennelliitto ry
Miia Lahti, viestintäpäällikkö