Vastaisuudessa ECVO-tasoiset ulkomaiset silmätarkastuslausunnot tallennetaan samalla tavalla kuin kotimaiset, mutta tekijäksi merkitään ulkomainen eläinlääkäri. Aiemmin tallennetuihin ulkomaisiin lausuntoihin on nyt lisätty selite, että tulos ei ole ECVO-tasoinen. Kennelliitto ei pysty jälkikäteen käymään läpi näitä jo tallennettuja tietoja. Jos koiraa käytetään jalostukseen Suomessa, voi omistaja tarpeen vaatiessa pyytää tallennuksen korjausta ECVO-tasoiseksi toimittamalla kopion lausunnosta osoitteeseen terveystuloskorjaukset@kennelliitto.fi.

ECVO-lomakkeella annettujen lausuntojen lisäksi ECVO-tasoisiksi hyväksytään Ruotsin viralliset silmätarkastuslausunnot sekä brittiläiset BVA-lausunnot sillä edellytyksellä, että koko silmä on tutkittu ja koiran TM todetaan lausunnossa.

Ulkomaiset silmätarkastuslausunnot tullaan huomioimaan tarkemmin myös jalostustietojärjestelmän tilastoissa, mutta toteutus ei vielä ole valmis.