125-vuotiaan Kennelliiton juhlavuosi huipentuu tulevana viikonloppuna, kun se järjestää Koira2014-tapahtuman Messukeskuksessa Helsingissä. Suomen suurin koiratapahtuma on tänä vuonna kaksipäiväinen ja viikonlopun aikana ehtii nähdä ja kokea lähes kaiken koirista. Koko perheen Koira2014-tapahtuma järjestetään Messukeskuksessa 6.–7.12.2014.

Vauhdikkaita näytöksiä ja hyödyllistä tietoa

Koira2014-tapahtumassa järjestetään vauhdikkaita esityksiä, mielenkiintoisia luentoja ja laajat koira-alan tarvikemessut. Mukana on lähes sata koira-alan yritystä, joten tapahtumaan kannattaa tulla vaikka jouluostoksille. Viikonlopun aikana saa myös vinkkejä koiran hankintaan, harrastamiseen koiran kanssa sekä kotikoiran koulutukseen ja aktivointiin.

Tapahtuman hyötykoiraosastolla voi tavata esimerkiksi opaskoiria, sotakoiria sekä kaveri- ja avustajakoiria. Myös useat rotujärjestöt tulevat tapahtumaan esittelemään rotujaan.

Sankarit palkitaan

Kennelliitto palkitsee 18 sankarikoiraa sunnuntaina 7.12. Sankarikoiran arvonimi myönnetään vuosittain koirille, jotka ovat pelastaneet ihmishenkiä. Suurin osa koirista on löytänyt maastoon eksyneitä. Koirat ovat myös ilmaisseet sairauskohtauksia ja tulipaloja. Sankarikoirat palkitaan sunnuntaina klo 13.30 Areenalla, hallissa 1.

Somehitiksi noussut kultainennoutaja mukana tapahtumassa

Huikean suosion sosiaalisessa mediassa saanut kultainennoutaja Soni osallistuu Koira2014-tapahtumassa houkutusten highway -näytökseen. Koiramestari-ohjelmassa herkkuihin langennut Soni pääsee uudelleen herkkuradalle lauantaina ja sunnuntaina kello 13.45. Tule katsomaan, vieläkö herkut houkuttelevat Sonia. Houkutusten highwayn jälkeen koiraan voi tutustua Kennelliiton nuorten osastolla hallissa 6. Videota Sonin suorituksista herkkuradalla on katsottu jo yli 2,1 miljoonaa kertaa. Katso video täältä.

Mikä koira on näyttelyn paras?

Koira2014-tapahtuman yhteydessä järjestetään kaksi kansainvälistä koiranäyttelyä. Näyttelyt huipentuvat lauantaina ja sunnuntaina Best in Show -kilpailuun, jossa valitaan näyttelyn paras koira. Parhaan koiran tittelistä kilpailee lauantaina noin 6 700 koiraa ja sunnuntaina noin 7 000 koiraa. Molemmissa näyttelyissä nähdään koiria yli 300 eri rodusta.

Lisätietoja Koira2014-tapahtumasta ja näyttelyistä löytyy osoitteesta www.koira2014.fi.

Lisätietoja:

Suomen Kennelliitto, tiedottaja Päivi Mäntylä, 09 8873 0296, paivi.mantyla@kennelliitto.fi
Suomen Kennelliitto, verkkotiedottaja Kati Vesalainen, 09 8873 0293, kati.vesalainen@kennelliitto.fi